• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Femininum
    K L A R A skrev 2012-05-19 13:36:07 följande:
    Kunde äta en Magnum glass igår utan att överskrida dags kcal Hade vägdag igår, hade tappat två kilo på en vecka, börjar undra om inte det är lite mycket att tappa. Har knappast någon jätteövervikt heller. Har ändå satt som mål att tappa 0,3 kg (!) i veckan bara för att jag inte ska behöva gå hungrig. Måste vara nånting som är lite knasigt.
    Jag gick ner 2,3 kg första veckan. Jag misstänker att det max är ett kilo som är fett och resten vätska och kanske lite muskelmassa (fy).

Tack för alla grattis. Det är bra med pepp.
    Jag har stolpat upp mina delmål såhär:

Delmål 1: 69,9 kg (under 70 = normalvikt)
    Delmål 2: 67,3 kg (totalt ner 10 kg om man räknar att jag började i höstas att försöka gå ner)
    Delmål 3: 65,0 kg (det låter bra Skrattande)
    Delmål 4: 62,3 kg (totalt ner 15kg)
    Delmål 5: 60,0 kg (vet inte ens om jag kommer stanna innan eller om jag föredrar att väga över/under 60)

Jag tänker bebissteg.
  • Girle

Femininum: tycker det låter väldigt klokt med bebissteg. Då tappar du ju inte motivationen!

Jag skickar för övrigt virtuella bullar till alla som önskar

• Amy27

Den håller koll på hur långt du går, hur lång tid det tar, hur många kcal du gör av med....
    Du kan också ställa in så att den berättar när du gått 5 min (eller 10, 15...ja du fattar) och hur långt du har gått då.
    Efter varje avslutad "session" så får man ett pepprande mail. Typ bra jobbat, fortsätt så.

• Blöjor111111

Nu förstår jag knappt något. Åt en hel kycklingklubba med skinn. Vägde aldrig den men den innehåller jo mycket ben. Hur många kalorier har jag ätit? Jag borde ha vägt den innan och sedan tagit minus på resterna. Någon som vet? ShapeUp säger att en bit är runt 69 kcal men vad är en bit av en klubba?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!