• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • K L A R A

Neeeej! Hade aldrig kunnat ana att det var så mycket kcal i vitlöksbröd! Var bortbjuden på middag ikväll och åt flera bitar. Hade jag vetat skulle jag aldrig ätit dem. Håller med er andra, mycket lättare att vara hemma för att ha full kontroll.

• bonsai

Klara: nu vet du ju till nästa gång:) om jag är bortbjuden ser jag till att ha enormt mkt kalorier kvar för att kunna äta av allt. Dock tar jag lite av allt så att jag är säker på att jag inte tar för mkt. Hellre äta för få kalorier någon dag än på tok för många:)

• humlan1234

Bdknapp, crosstrainer tror jag blir kanon och en powerwalk ibland. Ändra intensitet och längd på passen med så tror jag att det blir ännu bättre.

• LinnV

Vad duktiga ni är tjejer! Heja er! Är in varje dag för att peppa mig fast jag inte hinner räkna just nu.

Jag har fortsatt gå ner. Jag har gått ner 7,5 kg totalt, 0,5 kg kvar till min målvikt! Firade det med att börja springa, var 2 år sen sist. Var riktigt skönt faktiskt

• bdknapp

Humlan, du verkar erfaren! Har hört att den mest effektiva förbränningen blir när man tränar intervaller just, stämmer det?

• Girle

Gud vad irriterande att halva texten försvann igår, men vad roligt att så många håller med mig.

Jag är lite sugen på att börja springa. Ni som kan, vad kostar ett par vettiga löpskor? Jag skulle behöva ett par sådana plus ett par inneskor till Friskis, mina jag har nu fick jag låna av mamma 2007 och hon hade säkert haft dem i 3-4 år då. Jag får superont i ryggen av dem. Har funderat på hur jag ska belöna mig när jag går i mål, men träningsskor och ev lite nya träningskläder vore ju en perfekt belöning - som en symbol på min nya vardag.

• Sommarnatt10

Girle: det måste varit något strul igår, för mitt meddelenade kom inte med alls... Jag funderar oxå på belöning. Har fortfarande inte belönat mig för mitt första mål o nu har jag inte långt kvar till andra :)

• Blöjor111111

Vad duktiga ni är!!!!!! Duktigt kämpat!!!!Solig

Själv har jag en liten bakslag, äter inte en enda kalori över tillåtna men har inte gått ner de senaste dagarna något. Har gått 20 minuter under 3 dagar eftersom min son är sjuk så jag kan inte vistas ute och gå längre. Följer kalorier som vanligt men inget sker. Vågen visar 73 kg istället för 72. Fattar inget. Kanske är det amningen som krånglar till viktnedgången. Är besvikenGråter

• Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-05-22 08:50:47 följande:
    Vad duktiga ni är!!!!!! Duktigt kämpat!!!! Själv har jag en liten bakslag, äter inte en enda kalori över tillåtna men har inte gått ner de senaste dagarna något. Har gått 20 minuter under 3 dagar eftersom min son är sjuk så jag kan inte vistas ute och gå längre. Följer kalorier som vanligt men inget sker. Vågen visar 73 kg istället för 72. Fattar inget. Kanske är det amningen som krånglar till viktnedgången. Är besviken

Kämpa på!!! Hade det som du förra veckan!!! Men så plötsligt idag var det - på vågen.... Jag har inte heller ätit över gränsen...men igår var jag extra noga med kolhydrater. Någon tipsade om att dra ner på mjölkprodukter....var oxå extra nog med att inte äta så mycket sent på kvällen....tänkte ha lite extra koll den kommande veckan för att hålla igång det o för att det är bröllop o ett års kalas till helgen :(
  • romlen

Är nu nere på 57,3!
    Men nu vänder det då jag går upp ungefär 2 kg (!) vid varje mens
    Det gäller att komma ihåg det så att man inte deppar ihop totalt när vågen visar på så mycket + trots att man följer allt rätt

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!