• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10
    MissNewIdentity skrev 2012-05-18 17:54:03 följande:
    Jag kör med periodisk fasta och när jag läste på om det så läste jag att det tar misnt 72 timmar innan kroppen ställer om till "svältläge", kan försöka leta upp källan till dig senare men jag hinner inte just nu.
    Gör om, gör rätt.

Det är lugnt. Klara mig utan källa... Blev bara orolig att denna knasdag skulle sabbat något.. Men då klarar jag mig nog. :)
    Blöjor111111 skrev 2012-05-18 18:40:14 följande:
    Varför ska du svälta? Vill du gå ner i vikt ät lite men var 3 timma. Om du svälter och sedan äter kommer din kropp att suga åt sig varenda kalori och lagra det (bukfett t.ex.) för i fall det blir brist på mat igen. Dessutom kan gifter komma i blodomlopp som har fastnat i fett vid svält eftersom kroppen tar energi från det lagrade fettet. NEJ gör inte så mot din kropp. Kroppen förtjänar inte stryk. Du klarar det, viktigast att du äter. Äter man inte mår man inte bra och blir en elak häxa som ser allt negativt.

Ja alltså i vanliga fall, äter jag var tredje timme o håller mig på 1200 kalorier enligt vad appen rekomenderat. Men idag gjorde vi en liten utflykt som blev hela dagen. Det var inte alls planerat så. Jag vet att kroppen går in på svältläge o att det får motsatt effekt, därav min fråga. Har inte mått bra idag, grym huvudvärk o det beror garanterat på matbrist. Det där med att jag ville kicka igång kroppen hade inte med dagen att göra mer än att jag var orolig att denna skitdag (matmessigt) skulle sabba det. Någon som har nått bra tipps på hur jag får lite extra fart på kroppen???
  • bonsai
    Storis skrev 2012-05-18 21:14:06 följande:
    Någon som vet hur mkt 1 dl Corn flakes är i gram? Har ingen våg. Med vänlig hälsning, storis
    Skulle tippa på ca 25-30 g.
  • Abborren

Hm laddade hem show up igår. Gjorde inställningen lösenordsskydd men har aldrig angett något lösen idag när jag skulle logga in kom jag inte in. Gick in på hemsidan och beställde ett nytt fick en länk att jag skulle ange koden som var i mailet men där var ingen kod!!! Va f*n händer?

• lovebuz

Har våg men inget cornflakes.

Idag blir det att låna brorsans knodd i vagnen och hurta runt byn :)

• Femininum

Vägdag idag och vägen visade 70,3 kg.
    Nu är det ynka 3 hg kvar tills jag har nått mitt första delmål
    men redan nu har jag egentligen nått under överviktsgränsen.

Känns härligt!

• lovebuz

Femin: Vad roligt :) försöker själv sätta fem kg vid varje mål. Hoppas att jag klarar det också. Har gjort så många försök att det ibland känts lönlöst. Men denna appen har gjort allt så mycket lättare.

• Abborren

Kom på att jag visit angav lösen när jag registrerade. Hu man ska inte anmäla sig mitt i natten när man ammar en liten:)

• Blöjor111111
    Femininum skrev 2012-05-19 10:28:14 följande:
    Vägdag idag och vägen visade 70,3 kg.
    Nu är det ynka 3 hg kvar tills jag har nått mitt första delmål
    men redan nu har jag egentligen nått under överviktsgränsen.

Känns härligt!
    GrattisSkrattande
    bonsai skrev 2012-05-18 21:14:27 följande:
    Man krymper ju magsäcken så det går bra. Men det är shapeup som bestämmer, jag bara hänger på:) 1200 kcal säger shapeup att man inte får understiga. Men jag har ju lite fett reserver att ta ifrån. Eftersom jag äter en ordentlig middag så klarar jag mig bra. Har valt att bara äta fil till lunch för att kunna äta så mycket jag i princip vill till middag. Och vill jag få plats med onyttigheter är jag ju illa tvungen att träna:)
    Precis Skrattande
  • K L A R A

Kunde äta en Magnum glass igår utan att överskrida dags kcal Hade vägdag igår, hade tappat två kilo på en vecka, börjar undra om inte det är lite mycket att tappa. Har knappast någon jätteövervikt heller. Har ändå satt som mål att tappa 0,3 kg (!) i veckan bara för att jag inte ska behöva gå hungrig. Måste vara nånting som är lite knasigt.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!