bonsai skrev 2012-05-23 21:22:48 följande:
Blöjor: byt ut mjukt bröd mot hårt så kan du äta fler, gröt har väl rätt mkt kalorier? Ät riktig lunch i stället för smörgåsar o sånt, håll det till ett mellis.
En bra tanke! Ska byta ut frukost brödet mot knäckebröd. Nej gröt 1 portion fiberberikad havregryn innehåller endast 65 kcal per portion. Mättande och hälsosam med sina fibrer.
Sommarnatt10 skrev 2012-05-23 22:21:12 följande:
Jag översätter oxå runkeeper till Shape up. Den tar ju hänsyns till fler saker än vad Shape up gör...
Har en liten fundering. Hur hade ni gjort!!! Ska på bröllop på lördag o kommer ju antagligen inte klara kalorigränsen den dagen. (lite ångest över det) kan ju inte föra in i Shapeup heller, får ju gissa o försöka minnas i efterhand... Ska försöka trycka in en långpromenad på morgonen, men det är inte säkert att det hinns med. Hade ni struntat helt i den dagen el hur bör jag tänka???
Jag hade nog unnat mig det jag ville äta där. Det är sällan man går på bröllop eller fest och en dag man strider över den tillåtna kaloriintaget tror jag inte gör något. Försök att gå/träna mer nästa dag. En dag har inte så stor påverkan på helheten tror jag. Någon gång får man unna sig gott men gå inte överstyr i alla fall.

Istället för 2000 kcal så äter du 3000 kcal, det blir för mycket att ta igen. Ta en liten bit tårta

Då skulle jag föra in som egna kalorier ungefär det som jag åt på bröllopet.
Femininum skrev 2012-05-23 22:39:13 följande:
Det var ungefär 100g den här gången, tre små. Var tråkigt att du inte kan äta mjölkprodukter, men tur att det finns annat.

Trots alla veganer i min omgivning så har jag inte så bra koll på soja-, havre- och risprodukterna.
Jag tvingade sambon att fota mig någon gång i höstas, innan jag började min viktnedgång då. Naken och från alla vinklar. Kollade på dem några veckor senare och slogs mest av hur olycklig jag såg ut då. Nu vet jag inte riktigt vilken dator de finns på men när jag gått ner lite till ska jag nog rita fram dem och jämföra.
Jag hade struntat i det. Att fylla i, alltså. Kanske hade jag bara försökt ta lite av allt (om det är buffé). Eller riktat in mig på de stora bovarna och aktat mig för dem - typ alkohol och tårta och så. Och helt enkelt acceptera att viktnedgången stannar av lite.
Ok, ska minska också potatis intaget något och äta istället 250 gram grönsaker och 100 g potatis. Mer grönsaker mindre kalorier