• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Ätit lunch på över 20 min idag. Tack för tipsen om hur man bäst äter sakta :D

• bonsai

Stockholms stadsmuseeum blev det. Tyvärr ingen promenad i gamla stan:( men bara 1/3 dels cheese burgare o några pommes o sen en cone. Nu hem o slappa en stund när lill tjejen sover! Sen blir det promenad eller spinning för mig:)

• Girle

Här har vi bakat kanelbullar - måste ju sysselsätta storasyster lite. En bulle blev 81 kcal, det tyckte jag var ganska ok. Då använde jag receptet på baksidan av mjölpaketet. De blev inte så jättestora, en sats skulle ge 48, vi fick 55. Så nu blir det kaffe och bullar! Mums!

• Blöjor111111

Hej!
    Jag hoppar in här Skrattande. Start vikten var för 2 veckor sedan 75 kg på mina 162 cm. Nu väger jag 72 kg. Promenerar varje dag med barnvagnen minst i 30 min rasttakt. ShapeUp har öppnat en helt ny värld till mig med dolda kalorier som jag inte visste något om.
    Än så länge får jag tillägga 500 kcal för amningen eftersom jag ammar min 6 månaders son. Målet som jag har är 65 kilo som ska nås inom 13 veckor.

Kul att läsa att programmet verkligen fungerar. Bäst är det att man kan äta precis det vad man villSkrattande men kontrollerat. Häromdagen åt jag en halv kanelbulle, var duktig och hade förbränt genom en barnvagns promenad 350 kcal.
    Idag fick jag äta det jag älskar mycket chilinötter, annars skulle jag nog ha stoppat i mig nästan hela påsen 150 g men åt idag 30 gSkrattande.

• bonsai

Är det helt dödsdömt att äta 300 kcal för mycket idag när jag åt 380 kalorier för lite igår? Jag tänker absolut inte göra det till en vana utan bara idag? Ev tränar jag bort 150 kcal efter maten på promenad o i så fall blir det bara 150 kcal för mycket.

Blöjor111111 skrev 2012-05-18 15:38:48 följande:
    Hej! Jag hoppar in här . Start vikten var för 2 veckor sedan 75 kg på mina 162 cm. Nu väger jag 72 kg. Promenerar varje dag med barnvagnen minst i 30 min rasttakt. ShapeUp har öppnat en helt ny värld till mig med dolda kalorier som jag inte visste något om. Än så länge får jag tillägga 500 kcal för amningen eftersom jag ammar min 6 månaders son. Målet som jag har är 65 kilo som ska nås inom 13 veckor. Kul att läsa att programmet verkligen fungerar. Bäst är det att man kan äta precis det vad man vill men kontrollerat. Häromdagen åt jag en halv kanelbulle, var duktig och hade förbränt genom en barnvagns promenad 350 kcal. Idag fick jag äta det jag älskar mycket chilinötter, annars skulle jag nog ha stoppat i mig nästan hela påsen 150 g men åt idag 30 g.

Välkommen! Jag är ju 163 cm lång! Nu väger jag 76. Ska ner till 60 minst. Det är målet sen får jag se om jag ska ner ytterligare. Har aldrig vägt över 50 kg innan jag blev så här tjock. Kommer aldrig mer hända!
  • Sommarnatt10

Någon som vet hur snabbt kroppen ställer om till svält? Idag har det blivit jätte tokigt med mat. Bara frukost o sen middag :( några små godisbitar mitt på dagen för att få i mig nått... Jag som skulle vilja kicka kroppen så jag går ner lite mer till nästa helg känner att jag nog har fastnat lite :(

• lovebuz

Idag har jag 500 kalorier efter middagsintaget. Vad ska jag hitta på med de som är kvar tro

• MissNewIdentity
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-18 17:28:23 följande:
    Någon som vet hur snabbt kroppen ställer om till svält? Idag har det blivit jätte tokigt med mat. Bara frukost o sen middag :( några små godisbitar mitt på dagen för att få i mig nått... Jag som skulle vilja kicka kroppen så jag går ner lite mer till nästa helg känner att jag nog har fastnat lite :(
    Jag kör med periodisk fasta och när jag läste på om det så läste jag att det tar misnt 72 timmar innan kroppen ställer om till "svältläge", kan försöka leta upp källan till dig senare men jag hinner inte just nu.
    Gör om, gör rätt.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!