Femininum skrev 2012-05-23 18:22:31 följande:
Blöjor:
Är du säker på att du kommer upp till 1900 kcal på det där? Jag tycker att det känns lite och jag får äta betydligt mindre än du. Jag är själv ganska noga med mellanmålen eftersom det är då jag krisar. Sen äter jag inte kött (men fisk, ägg och mjölkprodukter) så har inget grepp om hur mycket det innehåller.
En typisk dag för mig ser ut ungefär såhär och ger ca 1300 kcal:
Frukost
Lätt A-fil
Fiberhavreringar (Frebaco)
Kiwi
Lättmjölk, 1 glas
Mellanmål
Valnötter (10g)
Cashewnötter (10g)
Jordgubbar
Lättmjölk, 1 glas
Lunch
Pitabröd (innehöll sjukt mycket så rekomenderar inte just det)
Quornfilé
Grönsaker
Lite turkisk yoghurt
Middag
Lax (ca 120g)
Potatis
Smaksatt lätt creme fraiche (2 msk)
Grönsallad
Här slarvade jag lite med mellanmålen men var kanske inte speciellt hungrig den dagen. Annars äter jag gärna kesella som jag lagt över i en burk och hällt på lite frusna hallon. Funkar bra att ta med sig och lätt att gojsa ihop när hallonen tinat. Tar ca 100g kesella och 50g hallon. Annars tipsar jag om att äta mer grövre grönsaker. Vitkål, morötter osv. Jag orkar ofta inte ens äta upp det som jag lagt på tallriken.
Ja jag har oftast ca 200-300 kcal över men räknar varje dag 100-150 kcal som dolda kalorier, från kryddor, 1 kopp kaffe, kanske lite socker m.m. Morötter borde jag kanske äta lite mer av. Boven är kött, köttfärs, kyckling, korv som är väldigt kaloririka men jag älskar kött. Har minskat rejält nu med kaloriräkningen köttintag. Kunde äta förut mindre potatis med 2 stora fläskkotletter med lite fett så jag vet är boven i dramat med vikten

. Jag klarar inte av att äta mjölkprodukter endast lite ost ibland. Tål inte mjölkprotein i höga mängder. Ska köpa soja yoghurt snart igen, kunde inte äta det ett bra tag eftersom sonen fick ont i magen av soja, kanske får han fortfarande.
Hur mycket (gram) potatis äter du?