• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Girle: skriv gärna en veckomatsedel, jag skulle behöva inspiration jag också.

• Boomsan
    Amy27 skrev 2012-05-24 19:16:03 följande:
    Här blev det röd stapel ikväll.
    Maken ville ha våfflor till middag, 190 kcal per våffla!!
    Men men, nya tag imorgon!!
    VAAAA?! ska aldrig mer äta en våffla, dem som är så goda :( kan lätt klämma 4 st med grädde och allt
  • Amy27

Boomsan: Man kan nog få ner antalet kcal om man laborerar lite med ingredienserna. Jag använde mix eftersom maken tycker de blir godare ( konstiga människa hehe) och på paketet stod det 190 kcal per våffla.
    Jag kan lätt äta fyra jag med men höll mig till två idag. Tyvärr blir man ju inte så mätt.

• Sommarnatt10

Jag veckoplanerar oxå maten. Handlar torsdagar så är det fixat inför helgen o så har vi mat hemma... Hittade en sida igår med smala veckomenyer... Ska se om jag kan hitta den igen. Dock är jag lite dålig på frukt o grönt :/

• bonsai

Jag brukar göra en månads planering. Då ser man ju om det blir samma rätt många ggr. Sen tänker jag 1 kyckling, 1 fisk, 1 korv, 1 pasta, 2 fin middagar o 1 färsrätt i veckan för då är det lite lättare att få variation. Jag googlar oxå recept. Sen ibland passar inte menyn för dagen, då byter jag bara rätt för man har ju redan allt hemma. Månadshandlar alltså o sen handlar jag bröd, frukt o grönt o mejeri produkter o ibland färskfisk varje vecka. Blir ju mycket billigare också.

• Sommarnatt10

Jag gör som du bonsai. Jag kör, kyckling, fisk (gärna två gånger) kött för att variera :) Google är bra :)

• Girle

God morgon tjejer! Jag har ett litet "dilemma". Jag tjuvvägde mig (igen) imorse och vågen visade exakt 68.0, vilket är min målvikt o 2 hg mindre än igår. Tycker ni jag ska regga vikten och gå i mål, eller borde jag avvakta och hoppas på samma resultat på min riktiga vägdag som inte är förrän på torsdag nästa vecka?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!