• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Tack! Hihi, kunde ändå inte låta bli att regga målvikten enligt Appen får jag numera stoppa i mig hissnande 2100 kcal/dag, vilket jag absolut inte tänker göra. Jag tänker köra upplägget 16-1700 kcal mån-fre, från fre kl 18 till söndag får jag äta som jag vill.

• Sommarnatt10

Ni som har svårt att komma på mat. Här finns färdig dagsmeny för flera veckor

mabra.com/mabras-viktprogram-veckomeny-1/

Girle: super grattis!!! Va härligt. jag hade reggat! ( Men sen är jag en sån som fortfarande väger mig varje dag o reggar allt... Min kurva är med andra ord lite hoppig. Men i det stora hela går det ju ner. ) Sen hade jag kört på o vägt mig på torsdag oxå. Eftersom jag väger mig varje dag vet jag att det kan skilja mycket från dag till dag, men till nästa vecka borde du verkligen vara där :)

• Jooosie

Äntligen lite minus här! Har legat omkring -5,5 kilo i evigheter, men nu visade vågen -6,1! Typiskt att det är helg nu... Ska försöka vara lite striktare än vanligt! Jag har sedan i måndags ändrat min minskning per vecka från 0,5 kg till 0,7. Undrar om man vågar ändra tillbaka nästa vecka? Hamnar på ca 1150 kcal per dag om jag ska gå ner 0,7 i veckan. Känns lite, men det går ju...

• Girle

Åh tack sommarnatt! Precis så ska jag göra du o jag borde starta klubb: vi som inte kan låta bli vågen :-P
    Joosie: grattis till minus! 1150 lät väldigt tight, imponerande att du klarar det!

• Jooosie

Fast jag föredrar ju att ligga på 1350 kcal som jag gör när jag väljer att gå ner 0,5 kg per vecka. ;) Problemet är att jag inte har gått ner några 0,5 kg/vecka den senaste tiden...

• Sommarnatt10

Girle: :)

Jooosie: kan du inte testa att ändra lite i kosten istället för att minska kaloriintag?! Läste någon stanns att kroppen vänjer sig, tränar man samma, äter lika mycket kalorier osv så vet kroppen det o förbränner det den behöver. Jag har oxå stått still ett tag o i början på denna veckan körde ganska hårt med mindre kolhydrater o då rasslade det till... Så testa att förändra nått en period istället.

• Jooosie

Sommarnatt: Jag försöker redan hålla nere kolhydraterna. Fast jag kan säkert utesluta ännu mer om jag anstränger mig. :) Äter gröt till frukost, ibland två Finncrisp till mellanmål och mini lite kolhydrater till middagen. Eller så får jag försöka variera kosten på annat vis! Det där med att variera träningen har man ju hört förut, så det stämmer kanske med maten också. Ska testa. Tack för tipset!

• Sommarnatt10

Jooosie: jag menade inte att du behövde ta just kolhydrater utan mest bara förändra nått. Någon tipsade mig förra veckan om att minska på mjölkprodukter. Bara så att kroppen inte får samma precis hela tiden.

• Lady Maria

Hej! Hoppas att det är OK att jag hoppar in i tråden med en fråga. Använder ni gratisversionen eller Guld? Går det att först ta en månad för 49 kr och om jag gillar det därefter välja 12 månader för 269 kr? Tack på förhand!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!