• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Femininum: åh tack! jag tror jag ska belöna mig själv med ett par nya löpskor. Hade det varit i vanliga fall hade jag unnat mig en klänning, eftersom jag är dressoholic, men nu när jag är tillbaks i min gamla kropp har jag kunnat plocka upp alla mina gamla kläder vilket resulterade i ca 50 plagg rikare garderob det ryms liksom ingenting mer där...

• EmmaE86

Vågen visade -2,3 kg denna vecka!! 0,2 kg kvar till mål!!

Nån dom vet om kalori antalet ökas automatiskt när man är på målvikt, eller måste man ändra det själv?

• Sommarnatt10
    Lady Maria skrev 2012-05-25 08:57:04 följande:
    Hej! Hoppas att det är OK att jag hoppar in i tråden med en fråga. Använder ni gratisversionen eller Guld? Går det att först ta en månad för 49 kr och om jag gillar det därefter välja 12 månader för 269 kr? Tack på förhand!

Jag använder gratis varianten i tycker det fungerar bra!!

Emmae86: grattis va härligt :)
  • Girle

Emma: ja, det ändras! Det ploppar upp ett meddelande med grattis och hur mkt du numera får äta när du reggar målvikten.
    Lovebuz: jag brukar ta 1 dl yoghurt, 1 dl vatten, en halv banan och valfri fryst frukt/bär ca 1 dl o mixa ihop. Mums!

• lovebuz

Ikväll blir det vård av fötter. Istället för promenad. De tar tjänstledigt ikväll ;)

• bonsai

Jag gör olika smoothie, ibland på bara frukter o bär som jag gillar o gör jag på youghurt tar jag vanilj lätt yoghurt. Sök på smoothie recept det finns hur många goda recept som helst! Jag körde precis ett spinning pass framför tvn på 300 kalorier så jag har råd med både chips, dipp o marängtårta för min mamma! Sen blir det en 15 min promenad för att möta syster vid bussen, får se om det blir långa vägen hem då det tar dubbel tid:)

• Girle

lovebuz: Ta den som du har "råd" med, absolut godast blir det med grekisk, men den är ju fet och "dyr"

Här kommer ex på matchema som vi äter farmöver då fläskfilé, färsk torsk och kyckling finns på extrapris samt att vi har väääldigt mkt köttfärs kvar:

Helger
    Fläskfilé, klyftpotatis & bea här kan man ju anpassa, mer kött, lite sås o potatis plus mer sallad för att få rätt kcal
    Fajitas mkt kyckling och grönt, mindre av gräddfil och tortilla
    Chicken nuggets med dippsås Gör egna på en panering med 1 dl ströbröd och 1 dl permesanost, den klassiska färdigrivna på påse, såsen blir nog ailoi men för ett smalare alternativ går det ju alltid bra med någon yoghurtdipp. Äter bara sallad till, ev lite klyftpotatis
    Hamburgare med klyftpotatis
    Bakad potatis o biff

V-dag
    Örttorsk i foliepaket med romsås och kokt potatis Torsken är billig, behövs ju inte ens fett till tillagning, Stoppa i massor av kryddor o lite lök. 
    Fisksoppa med torsk och saffran Jag använder saffran/tomatfriachen och spär resten med buljong/vatten och har i lök, vitlök, färnkål
    Bakad potatis med kycklincurryröra Bakpotatisen är oxå billig Kycklingröran gör jag på mezeyoghurt
    Fläskfilé i sås och ris Har inte riktigt bestämt vilken sås, kanske champinjon?
    Köttfärsås o spagetti
    Lasagne
    Spenatsoppa med kokt ägg Billigt kcal-mässigt!
    Torsk med frasigt täcke och citronsås Recept finns på ica.se

Den 4 oktober kom en prinsessa som förändrade mitt liv
  • Sommarnatt10

Smoothie gör jag på lite vad som. Kör vaniljjoggy o slänger i va jag känner för :) ta det du tycker är gott

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!