• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • romlen

Jag väger mig varje vecka (även vid mens) men måste påminna mig då om att jag har mens så att jag inte deppar ihop över att ha gått upp 2 kg trots att jag skött mig

• Sommarnatt10

Lovebuz. Man står med knä el tå i backen o sen armbåge el händer... O sen ska man vara så rak som möjligt. Inte svanka el puta med rumpan håll emot med magmusklerna. Målet är 3*1 min jag klarar 60, 30, 30 ca. Svårt att förklara...

Jag väger mig vid mens. Intressant att se hur det är då oxå. Bara man inte deppar ihop om det är +

• Sommarnatt10

Bröllopet förflöt fint. Klarade mig bra o hade jag fört in hade jag nog klarat mig. Minicupcakes till efterrätt var ju lite av en räddning. + endast vatten att dricka. När jag vägde mig idag var det -1hg från igår :D

• Girle

Sommarnatt: jag gör plankan varje gång jag tränar, dvs ca 2 ggr/vecka och jag har märkt skillnad över tre månader. Min mage ser oxå ut så där, "platt" upp till troskanten och sedan en liten bulle. Men det är väl så kvinnomagar ser ut om man inte är superdeffad (eller inte haft ballongmage i nio månader). Jag känner hårda magmuskler men det är ju så klart lite hull över. Vad skönt föresten att bröllopet gick fint! Vi var på skamsen igår och där är det ju inte helt enkelt att hålla igen, men det blev en liten fika, en ordentlig lunch (alltså hälsosam, ingen burgare - kan rek gubbhyllans restaurang för er som ska dit i sommar, bra mat och lungt) och jag var så mätt att jag inte ens var sugen på glass när de andra åt!

• Femininum

Haha. Gjorde ett försök till yogaövningar här hemma nyss. Har aldrig tränat yoga så ni kanske kan föreställa er hur det såg ut. Dessutom kom katten och la sig på mig hela tiden. Inbillade mig att det kanske kan göra mig lite smidigare på sikt, och ja, det lär nog bli på en vääääldigt lång sikt. Glad

• Girle

Femininum: hihi. Jag försökte få till pilates med hängande ettåring på magen. INTE lätt, haha!

• bonsai

Herregud! Den här helgen har nog inte varit bra matmässigt:) men nya tag i morgon! Födelsedagar o morsdag fred till sönd.. Får se om man törs väga sig på onsdag eller om jag väntar till fredag:)

• Blöjor111111
    bonsai skrev 2012-05-27 19:48:34 följande:
    Herregud! Den här helgen har nog inte varit bra matmässigt:) men nya tag i morgon! Födelsedagar o morsdag fred till sönd.. Får se om man törs väga sig på onsdag eller om jag väntar till fredag:)
    Samma här. Blev en bit 50 g prinsesstårta igår, 4 glas vitvin, majs snacks (väldigt lite). Idag har jag inte ätit så mycket dålig mat men har unnat mig under dagen flera skålar (2 till lunch+2 till middag+ 1 på kvällen) med hemgjord linssoppa, köttfri.  Älskar linssoppa. Imorgon äter jag det också hela dagenSkrattande. Idag blev det bara en kort promenad eftersom 4 glas vin gav mig baksmälla och har varit allmänt seg idag.
    Jag väger mig på fredagGlad
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!