• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Köpte vanilj men insåg att det var med sommarbär och inte enbart vanligt. Kke går ändå

• Femininum

Girle: Låter som en bra idé. Kul med nygammal garderob. Flört Längtar tills jag får väga mig imorgonbitti och se om jag har nått mitt första delmål. Känner mig smalare för varje dag som går så det borde ha hänt lite. Sambon har också kommenterat det några gånger.

Idag har jag varit på min odlingslott och försökt klippa 2-3 dm högt vildvuxet gräs med handgräsklippare. Jag orkade kanske bara 10 kvm, satan vad svettigt. Men i över 25-gradig värme orkar man inte så mycket. Hoppas att jag förbrände en del.

• Sommarnatt10

Femininum: vad skönt att du känner så :) jag har gått ner en hel del men min mage vill inte försvinna. O det har jag varit ganska deppad över den senaste veckan. Känns som jag får dras med den :/

• Girle

Sommarnatt: inte ska du dras med magen om du inte vill! Har du testat plankan? Den "smälter" bort magen som tusan. Min mage är, trots målvikt, fortfarande lite putig, men jag tycker att den är vackert kvinnlig. Jag menar, en tvättbrädemage kommer jag aldrig att få så länge bubbel och choklad ingår i helgkosten - men vad för det? Den är snygg ändå och har inte så himla mkt "extra", jag har fött två barn varav ett med snitt. Däremot har jag märkt att min viktnedgång har bidragit till mkt, mkt mindre bröst. Men hellre små bröst och smal en minilite större bröst och dallring i övrigt jag tror att du kan forma kroppen med ganska mkt vilja, det gäller bara att hitta rätt övningar som hjälper just dig.

• eliten

Så nu har jag kommit i fas igen efter sjukdom och operation och är tillbaka på samma vikt som innan.
    Har samma "problem" brösten är borta men magen kvar...
    Ca 6v till mitt bröllop och jag vill ju vara i form! Måste sluta unna mej för mycket men det är extra svårt när det bara är den sista vikten kvar.
    Jag får egentligen inte träna än på 3v men jag tänker powerwalka lite i alla fall annars är det nog omöjligt att bli av med det sista!

• Sommarnatt10

Girle: jag har testar plankan men tycker inte det märks någon skillnad... Hur snabbt märkte du effekt... Min mage är konstig, har liksom en kant som om byxorna sitter för hårt fast den kanten är där även utan kläder :(

• Femininum

Nu har det första delmålet nåtts, vågen visade idag på 69,8kg och 79 cm i midjan. Ner ett halvt kilo sedan förra veckan och minus en centimeter. Känns skönt att ha hittat ett sätt som faktiskt fungerar och där jag slipper gå omkring och vara jättenervig över viktnedgången. Ert stöd är guld värt också. Glad

• lovebuz

Ni som varit med ett tag, borde man låta bli att väga sig vid menstider eller kan det vara en intressant grej att veta?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!