• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Klara: kommer inte ihåg vad jag fick fram, men tyckte nog det lät rimligt. Sen måste man ju göra om det när man nått m

• Sommarnatt10

Målvikten.... Jag vet inte hur det är, kanske det existerar men inte få kraftigt som många vill ge sken av.

• lovebuz

Hur mycket motion kör ni i veckan? Jag går bara och nu när jag är arbetslös blir det lite mycket promenad.

• bdknapp

Lovebuz, måndag till fredag, en halvtimme eller mer på crosstrainer plus att jag promenerar till allt istället för att ta buss eller t-bana :)

• lovebuz

Själv går jag bara. Men det blir mycket på en vecka, för mycket eg. Idag ska jag dock leta nya skor

• Sommarnatt10

Jag promenerar endast. Kör några magövningar på kvällarna... Det blir mycket mer promenad nu än vad jag kommer hinna med när jag börjar jobba i höst. El framför allt längre rundor.

Jag tänker så att jag vill inte träna en massa nu som jag inte kommer hinna sen. Vill hitta en balans som fungera... Promenader hinner jag alltid då jag har hund. Ska försöka hitta nått pass i veckan sen till hösten, tycker det är ganska tråkigt att träna :/

• goatess82

sön:cross/löpband och så stryka 1 tim
    mån: gym spinning 1 tim
    tis: sim 40 längder
    Ons gym cross/löpband och så stryka 1 tim
    tor: gym cross/löpband och så stryka 1 tim
    fre:gymcross/löpband och så stryka 1 tim

Så går jag 1 tim powerwalk på morgonen när jag lämnar sonen!

Lördagar är den dagen jag tar det lugnt!

Nu har jag gått ner 35 kilo sen jag födde min son för snart 1 år sen, känns väldigt bra!

Kan fortfarande inte äta mer än 1400 kalo om dagen om jag inte vill gå upp, men det känns ok iaf

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!