• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Märker att jag äter sämre när det är varmt. Men men imorn vägning och idag tårta. Jeez

• Sommarnatt10

God morgon - 6.9 kg på 7 veckor :)

Jag hittade en intressant sida, den är inte vetenskaplig, men verkar seriös. Där kan man räkna ut hur mycket kalorier man behöver per dag. Står oxå om svältläge..

Nu dags för pw med barnvagn.

• goatess82
    lovebuz skrev 2012-05-28 08:58:25 följande:
    -0.5 kg men det är under menstider.
    Det är ju jättebra=)
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-28 08:26:04 följande:
    God morgon - 6.9 kg på 7 veckor :)

Jag hittade en intressant sida, den är inte vetenskaplig, men verkar seriös. Där kan man räkna ut hur mycket kalorier man behöver per dag. Står oxå om svältläge..

Nu dags för pw med barnvagn.
    Alltså det är ju fenomenalt, jättebra jobbat=)
  • Girle

Wihooo sommarnatt! Bra jobbat! Vad heter sidan?

Lovebuz: grattis till minus!

• EmmaE86

Sommarnatt: Vad heter den sidan?
    Skulle vilja räkna ut lite hur mkt kalorier man hamnar på när man hamnar på målvikt.

Helgen har gått bra här, överskridit liite på kalorierna lör å söndag men inget jag mår dåligt över!

När det blir så varmt som det varit ute nu så finns verkligen ingen lust att laga mat. Här blir det nästan varje dag nån form av ihop slängd sallad! Eller bara goda frukter till lunch!

• Sommarnatt10

Tack!!! Nej, jag kopierade adressen, men glömde visst klistra in den... :)

http://marcusblohm.wordpress.com/2010/09/21/myten-om-?svaltlaget?/

Emmae86: jag håller med dig, man blir liksom inte hungrig när det är så här varmt.

• bdknapp

Wihoo! -0,6 kg! Nu är det crosstrainer ett par veckor tills mina knän är helt återställda. Enligt tjejen på löplabbet så är det typiskt för oss nybörjare som inte rört sig på länge och gått på för hårt som det blir såhär, inflammation tydligen. Synd! Men nu ligger mina nya löpardojjor på skohyllan och bara väntar på mig! Dämpar precis på rätt ställen för mitt löparsteg :) hejja oss!

Är det någon som har kommit så långt att ni märker skillnad på hur era kroppar ha formats iochmed träningen? Min kropp på 65 kg nu ser exakt ut så som min otränade kropp på 60 kg tex, om inte ännu bättre?! Det är helt fantastiskt!

• lovebuz

Bd: märker bara på kläder än :) har bra mycket att få bort. Mina mysbyxor ramlar snart av mig.

• K L A R A

[quote=65102807][quote-nick]Sommarnatt10 skrev 2012-05-28 13:23:46 följande:[/quote-nick]Tack!!! Nej, jag kopierade adressen, men glömde visst klistra in den... :) marcusblohm.wordpress.com/2010/09/21/myten-om-? Intressant sida! Men enligt uträkningen där skulle jag äta 2450 kcal om dagen, låter otroligt mycket. Och om jag nu håller mig till de cirka 1600 kcal om dagen just nu så borde jag ju gå ner väldigt bra i vikt, förra veckan hade jag gått upp :-/ Undrar hur det verkligen är med det här " svältläget", verkligt eller en dålig ursäkt...?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!