• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Happy: som sagt prova shapeup ett tag o se om du trivs! Man behöver verkligen inte byta allt mot lättprodukter men du frågade om man blev mätt, därför gav jag som förslag att äta lättprodukter för att få äta mer varje dag. Jag som bara får äta 1256 kcal om dagen skulle ju dö av hunger om jag åt bregott o allt annat som jag älskar då det kostar för många kalorier. O jag skulle aldrig vilja byta ut mina kolhydrater! Jag älskar potatis i alla former o pasta o ris. Kan inte tänka mig ett liv utan det! Och alla dieter är ju bara förbud och livsstilar osv medans shapeup bara hjälper en att hålla koll på dagsintaget.

• HappyHippo

Jag ska göra det!! :) imorgon börjar jag!! Det ska bli spännande! Väl värt ett försök!!

• HappyHippo

Nej på måndag börjar jag! Bara så ni vet! ;) Väger ni er varje dag? Mäter ni måtten oxå? Jag ska försöka låta bli att väga mig varje dag men vet av erfarenhet att jag kommer till att göra det ändå! :)

• bonsai

Jag väger mig en gång i veckan. Då skriver jag in den nya vikten i appen. Vid varje nedgång ändras ju kalori mängden man får äta. Just nu står jag still på vågen men jag ser på kläder o känner att jag har blivit slankare. Så jag är nöjd ändå. Det kommer bli bättre när jag slutar äta godsaker för kalorierna som blir över på kvällen!

• HappyHippo

Dricker ni light-dricka/läsk ibland? Många säger ju att det triggar igång sötsuget men för mig är det precis tvärtom... Får jag dricka det blir jag nöjd och inte godissugen... Men å andra sidan är det ju inte hälsosamt och jag har kommit ur mitt pepsi Max-beroende så det är ju synd att börja igen! Men ibland bara hade varit gott...

• colin2010

Hoppar in här ja med. Började med shapeup för lite mer än en vecka sedan. Ska äta 1202 kcal per dag. Men ja brukar ligga på 1400 kcal kvar när dagen är slut . Tränar varje dag och dricker kvarg och drink samt ett mål per dag . Ska väga mig på söndag och mäta mig på onsdag . Hoppas att ja gått ner nu.

• LinnV
    HappyHippo skrev 2012-03-16 07:41:29 följande:
    Dricker ni light-dricka/läsk ibland? Många säger ju att det triggar igång sötsuget men för mig är det precis tvärtom... Får jag dricka det blir jag nöjd och inte godissugen... Men å andra sidan är det ju inte hälsosamt och jag har kommit ur mitt pepsi Max-beroende så det är ju synd att börja igen! Men ibland bara hade varit gott...

Jag dricker Cola light på helgerna. Ett par glas, jag har slutat dricka vin på helgerna nu för att gå ner så unnar mig läsk. Skulle ge upp ganska fort annars..
  • bonsai

Jag gillar inte light läsk så om jag skulle dricka läsk så skulle jag drickavanlig. Men jag har inte druckit läsk sen jag började med shapeup för jag äter hellre chips med dipp!

• chokladbollen

Jag dricker inte heller läsk, men det beror bara på att jag inte gillar det, dricker mycket hellre vanligt vatten eller smaksatt bubbelvatten.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!