• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • LinnV

Jag har använt appen en vecka nu och gått ner 1 kg. Woho. Har inställt på 0,5 kg i veckan men kommer aldrig upp i 1500 kalorier om dagen.

• LinnV

Har varit förkyld en vecka så har inte tränat. Men jobbar i hemtjänsten så rör mig ganska mycket på jobbet iaf!

• theea

Hej på er. Räknar ni in vanliga promenader som till och från stan och hur länge ni går på stan? skriver ni in sånt på motion? 

• eliten
    MaDDelicious skrev 2012-03-11 20:34:40 följande:
    Halloj! Här hoppar jag in. Kom igång ordentligt med träning och kost (shapemeup) den 24 feb och det har nu gått två veckor. (bilder kan ni se här - maddielane.blogg.se)

tips på toppenfrukost (fått den av min PT)

1,5 dl Naturell yoghurt lätt
    1 dl Frysta Jordgubbar/Bär
    1/2 Banan
    1 msk blandade frön (sol, lin &  pumpafrön)
    1 rått ägg

Mixa & underbaaart god!

Tro mig jag fick panik innan pga det råa ägget, men det märks inte ens av! GRYMT god & proteinrik!         
    Då tipsar jag om exakt samma frukost fast på ett mycket godare sätt (enligt mej)
    Tina bären och dela bananen, häll på yoghurt och bär och koka ägget och ät vid sidan om.
    Det äter jag varje morgon.
  • chokladbollen
    theea skrev 2012-03-15 17:05:16 följande:
    Hej på er. Räknar ni in vanliga promenader som till och från stan och hur länge ni går på stan? skriver ni in sånt på motion? 
    Sånt skiver inte jag in, utan bara när jag byter om till träningskläder och går på en "riktig" promenad. Övriga promenader till/från dagis/skola/affären och liknande ingår i vardagsmotionen och jag ser det som en extra bonus bara
  • chokladbollen

idag har jag överskridit mitt intag och fått röd stapel Hade jag inte ätit choklad på förmiddagen hade jag klarat mig, skrev in dagens planerade intag och ansåg mig ha "råd" med chokladen, men var såå hungrig när jag kom hem nu på kvällen att jag fick lov att äta betydligt större kvällsmål än jag räknat med.

Men imorgon blir det grönt igen, trots att det är fredag.

Har blivit lite för många röda staplar denna vecka, skärpning! Dom gröna ska dominera

• theea
    chokladbollen skrev 2012-03-15 20:59:47 följande:
    Sånt skiver inte jag in, utan bara när jag byter om till träningskläder och går på en "riktig" promenad. Övriga promenader till/från dagis/skola/affären och liknande ingår i vardagsmotionen och jag ser det som en extra bonus bara
    Okej jag skriver ändå in det som långsam promenad, man går ju ändå i flera timmar. Skriver dock inte in promenad till skolan eller upp på konsum en sväng.
  • MammatillJacob

I have no choice, måste skriva in den lilla promenaden då jag vistas inomhus hela dagen i princip. Okej dessa 2veckor jag varit sjuk annars tränar jag varje morgon efter jag lämnat sonen på dagis. Då förbränner jag 400 kcal bara på träningen.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!