• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • HappyHippo

Ja vatten är helt klart det bästa! Dricker väldigt mycket vatten! Men ibland- om man gillar läsk- så är det gott att festa till det lite oxå! :)

• chokladbollen

Jag ska unna mig lite fruksallad med kesella till fredagsmyset ikväll

• bonsai

Det är också gott. Har inte ätit bara kesella. Har du vaniljsmak då? Idag äter jag 2 falurågrut med becel, keso, skinka o ost o mjölk. Lunch: lättfil, cornflakes o lite sylt. Middag: grillad fläskytterfile, pommes, majskolv, champinjoner o chilibea. Fredagsmys: chips o dip! Hinner inte träna idag därför blir lunchen lite torftig!

• Göteborgsbruden

Får man hänga på? Kört med Shape Up i ca 2 veckor och gått ner 3 kg hittills, håller på att försöka bli av med mina sista kilon (använt mig av viktklubb.se innan). Väger mig ca varannan vecka.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • chokladbollen

Nej, jag äter naturell lättkesella. Har på lite kanel+kardemumma på frukten så blir det smaskens

• bonsai

Ner till 77.5 igår! Nu kan mitt mål uppnås inom 19 veckor om jag ligger i!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!