• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Goatess: va duktig du är!!! Du kör ju stenhårt. Impad!!!!

Idag fyller lillakrutten ett år :) totalt är det ca 22kg ner om man får räkna gravkg som försvunnit mer el mindre av sig själv!!

• bonsai

Ni är så duktiga allihopa på träningen, jag tränar när jag hinner på vardagarna vilket inte är så ofta. Sen tränar jag på helgerna.

• Bebben84

Jag går 4 km-1 mil om dagen. Pw med vikter på benen. Kör lite magövningar hemma också. Den här veckan kör jag extremt intensivt med kosten. Äter endast lunch, och då tonfisksallad. Annars är det nutrilett som gäller frukost och middag. Äter någon frukt till mellis också. Så denna vecka ligger jag på extremt få kalorier per dag. Blir intressant att se hur vikten kommer att påverkas.

• Femininum

Har varit lite deppig idag eftersom jag fick reda på att kompis flyttar från stan på söndag. Gick till affären och var farligt nära att närma mig chokladen. Det här är första gången jag varit ledsen under den här viktminskningsperioden så jag har inte behövt anstränga mig på samma sätt. Åt lite glass efter maten men den var inte så god som jag förväntade mig så fick bara i mig ca 30 g. Men i kombination med en lite för kaloririk middag har jag hamnat på -7 kcal idag. Är inte hela världen och dessutom ökade jag den här veckan från 500 till 600 kcal underskott för att ha lite större marginaler.

Hur mycket har ni i underskott?

• Juni Juli Augusti

Minskat 20 kg, de vill säga alla gravkilo, på 4 mån. Jippie. Dom sista med shapeup. Nu gäller bara dom 10 sista som är kvar från storebror....

• Bebben84

Femininum- jag har ca 850 kalorier i underskott varje dag. Och jag äter mig mätt. Men då kör jag nutrilett också just nu.

• bonsai

Jag har så svårt för alla pulver dieter, tycker allt smakar blä! Annars skulle jag gärna byta ut lunchen eftersom jag ändå bara äter fil o frukt men det går bara inte. Har provat herbalife, allevo o nutrilett. Alla lika vidriga..

• Amy27

bonsai: jag tar ibland en bar på lunchen, smidigt och faktiskt mättande. Nutrilett och Naturdiet har några riktigt goda. Shakes klarar jag av om jag köper färdigblandade.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!