• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Girle

Go goatess och alla andra som tränar!
    Mitt inlägg försvann igår. Jag försöker köra 2-3 f

• Amy27

Måste bara tipsa om Abbas tonfisk Express!! Tonfisk med olika smaker som du bara blandar med sallad, pasta eller äter som den är! Perfekt till lunch när man inte har mkt tid.

Åt själv den med tomat och basilika med lite fullkornsspaghetti till lunch idag och den var riktigt god! 142 kcal går den på.
    De andra ligger också runt där! :D

• Sommarnatt10

Vet inte om det bara är jag som är knäpp, men jag upptäckte precis att man kan göra recept även i gratis varianten. Det går inte att spara dem men det går iaf räkna ut kalorierna...Så ett tips om det finna fler som jag här :)

• Girle

Äsch alla mina inlägg verkar försvinna. Vågen visade -0,3, alltså 67,7 nu på morgonen. Så då var det ju ingen fara att jag reg målvikten på 68 i fredags Wihoo! Enligt Appen ska jag numera trycka i mig 2150 kcal för att behålla vikten. Något som jag inte vill göra. 17-1800 kcal i veckorna och fritt på helgerna är nog mer min melodi.

• Sommarnatt10

Så härligt :D GRATTIS!!!!

Jag kommer nog göra som du när jag är i mål... Just nu känns det dock avlägset, händer ingenting nu o då tryter motivationen :( överskrider inte kaloriintaget någon gång, promenerar varje dag o ändå händer inget...

• Girle

Sommarnatt: jag stod still lääänge, 1 hg ner ens veckan, 1 hg ner nästa. Ge inte upp! Din kropp kanske vänjer sig vid ditt nya mönster, prova att chocka den lite! Du drar redan ner på kolisarna va? Testa att lägga till lite styrka till promenaderna. Intervallöpning ska ju göra susen för förbränningen, om du inte vill springa så kan du ju köra gångintervaller, kör olika tempon. Prova att sänk eller höj målet, då kanske det rasslar till för att du gör något annorlunda? Pepp pepp!

• MissNewIdentity

Hej alla duktiga Shapeup-are! Det är fantastiskt häröigt att läsa om alla minus, stort GRATTIS!

Tyvärr har jag i princip stått still denna veckan, vågen visade 60,8 kg (60,9 kg förra veckan), alltså nådde jag inte mitt delmål att komma under 60 kg innan juni Gråter  Men men, måste försöka att inte tappa suget, förhoppningsvis rasslar det snart till igen....

Gör om, gör rätt.
  • Femininum

Idag tar jag examen. Känns skitkonstigt men är glad över att jag nådde mitt första delmål redan förra veckan så jag slipper väga mig idag. Idag blir det nämligen både bubbel och lyxpizza efteråt. Kanske unnar jag mig också en av skolans gudomligt goda chokladbullar som hejdå. Undrar hur min mage kommer reagera på alla godsaker, men det skiter jag i! Tungan ute

• MissNewIdentity
    Femininum skrev 2012-05-31 09:58:15 följande:
    Idag tar jag examen. Känns skitkonstigt men är glad över att jag nådde mitt första delmål redan förra veckan så jag slipper väga mig idag. Idag blir det nämligen både bubbel och lyxpizza efteråt. Kanske unnar jag mig också en av skolans gudomligt goda chokladbullar som hejdå. Undrar hur min mage kommer reagera på alla godsaker, men det skiter jag i! Tungan ute
    Vad skoj, grattis till examen! Och klart att du ska unna dig lite lyx idag, det är ju verkligen en dag att firaGlad
    Gör om, gör rätt.
  • Girle

Grattis till examen femininum! Du gör helt rätt i att njuta av din dag till Max!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!