• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Girle: tack för peppen!!! Är grymt sugen på choklad... Har en vaccinationssjuk grabb i famnen, mannen är på väg till Sthlm med jobbet... Tycker alltså lite synd om mig själv o Funderar skarpt på en chokladfrossa av något slag ikväll... Femininum: grattis till examen!!! Njut för fullt idag!!!

• lovebuz

Har snart kört tre veckor med SU och snacka om att jag känner mig pigg och glad. (Har depressioner rätt ofta och äter medicin) och det känns som att det kommer att funka detta. =)

• Girle

Sommarnatt: inga problem! Skönt att läsa att det är fler chocaholics härinne
    Lovebuz: vad härligt att du mår så bra! Su är verkligen toppen, men jag hade nog inte varit lika peppad utan den här tråden som är fylld med godhjärtade kämpar!

• Sommarnatt10

Det blev jordgubbsfrossa istället med en liten skvätt grädde o endast 8gram 70% choklad... Tullar på träningskalorierna ikväll, men jordgubbar är ju bättre än choklad....

• bonsai

Hej alla goa här inne! Tänk att den här tråden skulle bli så härlig! Ni är helt underbara allihopa! Tillsammans ska vi peppa varandra i med o motgångar mot en friskare och sundare vardag. Stort grattis till er som gått i mål och till dig femininum som tagit examen också! Jag ligger på 74.5 just nu men vill gärna ner till 74 den här veckan. Stora kramar till er allihopa och bra sommarnatt att du valde jordgubbar i stället! Det är ju det godaste med sommaren tycker jag!

• Amy27

Femininum: grattis till examen! Njut!!

Girle: håller med dig fullständigt! Jag hade absolut inte varit lika peppad utan er härinne!!

• Sommarnatt10

Bonsai: kanonbra sagt. Känner precis likadant!!! Detta gör det så mycket lättare. Att en app tillsammans med ett forum kan göra så stor nytta :)

• Blöjor111111

Grattis till examen och ni andra kämpa på Skrattande. Vikten kommer att ge sig tillslutSolig

Idag var det vägdag och jag gillade det jag sågSkrattande, 71.3 kgSkrattandeSkrattandeSkrattande, -4 kg på 4 veckor. Tufft har det varit med väldigt långa promenader men det är värt detSkrattande!!

• Femininum

Tack kära ni! Nu är jag helt plötsligt socionom och fattar inte riktigt hur det hände. Flört ÄR glad att jag inte vägde mig innan för det blev flera glas bubbel och sen vin på det. Hade ändå (helt onödigt egentligen) ambitionen att äta upp hela min pizza men lyckades bara med 3/4 innan jag var proppmätt och fick sitta nöjd och titta på medan de andra åt efterrätt. Kunde inte ens smaka.

Det är så fint att gå in på familjeliv och läsa om era framgångar och hur bra ni börjar må. Håller med om att den här tråden ger massor. Kan inte annat än att känna mig lite stolt över er alla trots att jag aldrig träffat er.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!