• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bdknapp

Grattia till examen femininum! Och till er som Går ner i vikt! Det är så himla kul att se att det går såbra för alla! Jag har nu slutat skriva in det jag äter i shapeup uppen för nu känner jag att jag har stenkoll, är jag osäker på nån vara eller ingrediens så kollar jag bara upp det :) har kört såhär i två veckor nu och gått ner det jag brukar! Har räknat ut att jag går ner i genomsnitt 0,7 kg per vecka. Det känns förbannat skönt att gå ner i lagom och jämn takt! Och jag kan nu skryta med att jag äntligen har kondition! Det känns heeeelt underbart! :)

• lovebuz

Sitter på en bensinstation då jag slarvat med ätandet då jag inte är hemma. Syndar med en bulle :/ dumt

• bonsai

Idag vägde jag mig igen:) nu väger jag 74 kg! Hoppas jag väger under 70 innan jag börjar jobba efter sem v 32!

• bdknapp

Vad kul bonsai! Det tror jag att du klarar :)
    Majasmamma, grattis! :) man gör underverk med hjälp av den appen :)

• romlen
    Femininum skrev 2012-06-01 10:42:16 följande:
    Tack kära ni! Nu är jag helt plötsligt socionom och fattar inte riktigt hur det hände. Flört ÄR glad att jag inte vägde mig innan för det blev flera glas bubbel och sen vin på det. Hade ändå (helt onödigt egentligen) ambitionen att äta upp hela min pizza men lyckades bara med 3/4 innan jag var proppmätt och fick sitta nöjd och titta på medan de andra åt efterrätt. Kunde inte ens smaka.

Det är så fint att gå in på familjeliv och läsa om era framgångar och hur bra ni börjar må. Håller med om att den här tråden ger massor. Kan inte annat än att känna mig lite stolt över er alla trots att jag aldrig träffat er.
    GRATTIS till examen!!!! Vad ROLIGT!!
  • romlen
    bonsai skrev 2012-06-01 16:45:50 följande:
    Idag vägde jag mig igen:) nu väger jag 74 kg! Hoppas jag väger under 70 innan jag börjar jobba efter sem v 32!
    HURRA!!!! Superbra jobbat!!!
  • romlen
    majasmamma skrev 2012-06-01 17:10:11 följande:
    Yes! 2,1kg minus efter första veckan med shape up! 
    Åhh vad härligt kämpat!!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!