• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • romlen

Skriver så sällan då jag tycker det är så tråkigt att det inte funkar att skriva på separata inlägg från telefonen!
    Sitter nu vid datan!

Jag hade gått upp 3 hg denna vecka trots att jag inte ska ha mens snart och trots att jag följt kalorier som jag ska samt tränat en del. Men jag har alltid varit så, några hg upp, några hg ner!
    Märker ju på kroppen att S.U "funkar" Det är ju huvudsaken!

Och jag måste verkligen hålla med om att detta är en såå trevlig och peppande tråd och vi MÅSTE fortsätta med den! Ser verkligen fram emot varenda inlägg som skrivs!

• bonsai

Tack romlen! Vad har du för telefon? Från min iphone 4 kan man svara på inläggen:) men jag använder inte fl appen utan bara på nätet! Jag hoppas även att ni som går i mål kommer o gästspelar i tråden så vi vet att ni har det bra och att det här funkar! Kram allihopa!

• Femininum

Trodde knappt mina ögon idag när jag stod på vågen. Visst har jag märkt skillnad. På hakan, armarna, låren, midjan och magen. Men ja, trots examenspizza och 5-6 (visserligen små) glas vin har jag gått ner 1,2 kg den här veckan. Då är det helt plötsligt bara 1,3 kg kvar tills mitt nästa delmål. Skrattande

• goatess82
    Femininum skrev 2012-06-02 10:22:12 följande:
    Trodde knappt mina ögon idag när jag stod på vågen. Visst har jag märkt skillnad. På hakan, armarna, låren, midjan och magen. Men ja, trots examenspizza och 5-6 (visserligen små) glas vin har jag gått ner 1,2 kg den här veckan. Då är det helt plötsligt bara 1,3 kg kvar tills mitt nästa delmål. Skrattande
    Härligt. grattis=)

Önskar alla en super helg!
  • Sommarnatt10

Nu har jag kört 30 min intervall på mammas löpband *stolt* men någon som vet nått om kalorimätaren på de där. När jag var klar stod det typ 89 kal. Låter jätte lite i mina öron.... Jag som tänkte att jag förbränt en hel del nu :(

• Femininum

Jag tycker alltid att de där mätarna brukar vara lite för optimistiska, men jag håller med dig att det låter lite med 89.

• romlen

Jag håller med om att kaloriräkningen på löpbandet känns väldigt "snål"
    Blev därför så förvånad att Runkeeper visade så mycket!
    (Har ett Attract löpband)

• Blöjor111111
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-02 14:56:51 följande:
    Nu har jag kört 30 min intervall på mammas löpband *stolt* men någon som vet nått om kalorimätaren på de där. När jag var klar stod det typ 89 kal. Låter jätte lite i mina öron.... Jag som tänkte att jag förbränt en hel del nu :(
    Väldigt lite. Men välj på ShapeUp löpning eller något sånt om du sprang, tog du en promenad kan inte detta stämma heller. 89 kcal förbränner jag om jag går ute 1,2 km på ca 12 minuter (runkeeper). Svettades du? Runkeeper går att lita på, annars skulle jag nog inte gå ner i vikt om denna skulle visa felSkrattande

Jag var på bio och åt ca 150 g popkornSkäms (äter sällan) men hade efter middagen över rejält med kalorier, så jag överstiger nog inte men gör jag det så oftast en liten överstigning gör inte så mycket. Körde 30 min spinning idag. Förbrände på 6 min hela 58 kcal Skrattande.
  • bonsai

Här fuskas det hej vilt i helgen! Äter massor med skräp och skriver inte i appen:) men har gått mkt i går och i dag i alla fall:) jaja nya tag i morgon! Då blir det lax i ugn till middag! Mums!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!