• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Blöjor111111
    bonsai skrev 2012-06-02 20:04:16 följande:
    Här fuskas det hej vilt i helgen! Äter massor med skräp och skriver inte i appen:) men har gått mkt i går och i dag i alla fall:) jaja nya tag i morgon! Då blir det lax i ugn till middag! Mums!
    Lax är ingen fusk juSoligSkål
  • Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-06-02 19:45:23 följande:
    Väldigt lite. Men välj på ShapeUp löpning eller något sånt om du sprang, tog du en promenad kan inte detta stämma heller. 89 kcal förbränner jag om jag går ute 1,2 km på ca 12 minuter (runkeeper). Svettades du? Runkeeper går att lita på, annars skulle jag nog inte gå ner i vikt om denna skulle visa fel

Nä precis! Så får jag oxå... Tyvärr kan man ju inte köra runkeeper på löpbandet, el??? Det som blev lite svårt med Shape up va att jag körde lite intervall... Men jag försökte räkna lite på hur mycket jag gick o sprang. Får väl bli lite si så där. Jag tränar ju iaf...
  • Blöjor111111
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-02 20:23:15 följande:
    Nä precis! Så får jag oxå... Tyvärr kan man ju inte köra runkeeper på löpbandet, el??? Det som blev lite svårt med Shape up va att jag körde lite intervall... Men jag försökte räkna lite på hur mycket jag gick o sprang. Får väl bli lite si så där. Jag tränar ju iaf...
    Men räkna ungefärligt att du får ca 175-200 kcal  gissar jag för löpbandet.
  • MrsQuitaz

Får man haka på? Jag tog precis hem appen efter att ha läst några sidor i denna tråd. Har massor att gå ner men satsar på att göra mig av med 20 kg.
    Jag har tidigare gått ner 25 kg med LCHF men nu står det still. Jag ska lägga om tänker och äta bättre och mindre. Jag ska bli bättre på att äta frukost också men mitt problem är att jag inte äter Jag äter fil/kesella så morgonen kommer nog bli jobbig. Har ni några tips?

• Blöjor111111
    MrsQuitaz skrev 2012-06-02 22:15:36 följande:
    Får man haka på? Jag tog precis hem appen efter att ha läst några sidor i denna tråd. Har massor att gå ner men satsar på att göra mig av med 20 kg.
    Jag har tidigare gått ner 25 kg med LCHF men nu står det still. Jag ska lägga om tänker och äta bättre och mindre. Jag ska bli bättre på att äta frukost också men mitt problem är att jag inte äter Jag äter fil/kesella så morgonen kommer nog bli jobbig. Har ni några tips?
    Jag äter 1 portion fiberberikad havregrynsgröt ca 69 kcal med en smörgås och kalkonskinka eller leverpastej+ tomat, slutar på runt 200 kcal vilket är lagom snåltSkrattande
  • lovebuz

Funderar hur gör ni när det gäller motion. Jag hinner nå upp till mitt intag men jag går en del och drar bort vilket alltid kommer att se ut som att det är för lite.

• MrsQuitaz

Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans.
    Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?

• Blöjor111111
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 08:07:13 följande:
    Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans.
    Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?
    Nej skippa ingen måltid alls. Skippar du en betyder det att du kommer att vara hemskt hungrig vid nästa samt är svält inget bra för hälsan. Ät åtminstone ett koktägg.
    Du kan ha kanel och lite mjölk på gröten.

Mellanmål också viktigt att äta. Ät en äpple t.ex. Jag har upptäckt att rädisa är bra och kalorisnålt mellanmål.
  • bonsai
    MrsQuitaz skrev 2012-06-03 08:07:13 följande:
    Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans. Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?

Välkommen! Kul med flera i tråden! Jag äter två falurågrut med sammanlagt 4 g mellan bregott, 30 g keso, 2 skivor läckörökt skinka, 6 g gräddpastej, gurka och 100g lätt mjölk. Det är lagom för mig. Klarar mig till lunch om jag äter en frukt till mellis. Lunch 200 g lättfil och 1 banan och oftast någon annan frukt eller bär i filen, mellis två är knäckebröd eller frukt eller något liknande. Middag äter jag precis vad som helst. En veckas middagar kan se ut så här: pannbiff med lökgräddsås o potatis o sallad, fiskpinnar potatis o remouladsås o sallad, korvstroganoff med ris o sallad, lasagne o sallad, grillat kött majskolvar pommes o bea o sallad, schnitzel o klyftpotatis o gräddsås o gröna ärtor, söndagsstek med klassiska tillbehör. Jag får bara äta 1194 kcal nu så jag lägger alltid största vikten på middagen då jag vill sitta o njuta med familjen! Kämpa på!
  • MrsQuitaz

Jag fick i mig två finn crisp med smör och ost, kommer ta ett äpple innan lunch.
    Jag är inte uppväxt med mellanmål och är rädd att äta för ofta och för mycket. Jag är en småätare och därför är jag överviktig.
    Jag kanske måste tänka på att äta mindre men ofta men jag känner stor motivation. Jag kommer äta 1200 kcal, vad tycker ni jag ska satsa mest på?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!