MrsQuitaz skrev 2012-06-03 08:07:13 följande:
Havregryn är jag inte alls förtjust i men ska ge det en chans. Ägg älskar jag, helst stekt men kokt är också gott. Vet inte om jag orkar äta frukost idag, är det ok att skippa en måltid?
Välkommen! Kul med flera i tråden! Jag äter två falurågrut med sammanlagt 4 g mellan bregott, 30 g keso, 2 skivor läckörökt skinka, 6 g gräddpastej, gurka och 100g lätt mjölk. Det är lagom för mig. Klarar mig till lunch om jag äter en frukt till mellis. Lunch 200 g lättfil och 1 banan och oftast någon annan frukt eller bär i filen, mellis två är knäckebröd eller frukt eller något liknande. Middag äter jag precis vad som helst. En veckas middagar kan se ut så här: pannbiff med lökgräddsås o potatis o sallad, fiskpinnar potatis o remouladsås o sallad, korvstroganoff med ris o sallad, lasagne o sallad, grillat kött majskolvar pommes o bea o sallad, schnitzel o klyftpotatis o gräddsås o gröna ärtor, söndagsstek med klassiska tillbehör. Jag får bara äta 1194 kcal nu så jag lägger alltid största vikten på middagen då jag vill sitta o njuta med familjen! Kämpa på!