• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Mamma till 3 M

Hej.. nu hoppar jag in vääldigt sent från när tråden startade, men jag hoppas att det är ok :) Jag har använd mig av shapeup fram o tillbaka under ett halvårs tid men inte 100% seriöst.. nu därimot ger jag 100% på att hålla detta! 1 kg i veckan ska jag gå ner enligt shape up så de hoppas jag på! mitt första mål kan jag nå om 15 veckor :)

• Amy27

Välkomna alla nya! Så kul med fler!

Ortolana: visst märker man snabbt hur mkt "skit" man ätit...?

• Mamma till 3 M

jag har 2 barnvagnsbarn så försöker komma iväg lite, men dom är inga superfan av vagnen.. men dom får ställa upp, de första 10 kilona att gå ner är ju nästan deras fel ;) hahah . De känns ialf i hela kroppen att de är mycket mer effektivt med barnvagn!

• Sommarnatt10

Välkomna alla nya!!! Ortolana: jag tittar inte så mycket på de dör staplarna...är nöjd om kolhydratstapeln inte är full...annars kör jag bara på kalorierna 1hg från delmål 2 :) underbart blir ju extra taggad, snart slipper jag se 7:an - 7.6kg på 7 veckors o 10cm på tjockaste stället på magen (tycker det låter mycket så funderar nästan på om jag mätte fel dör i början :))

• bdknapp

Kors i taket! Hat gått ner ett kilo denna vecka, och då har jag ändå ökat kosten med kolhydrater, som musli, crunchy och flingor till frukost (kan tipsa er om yoggi mini, lågkalori) och tilllägger lite ris/fullkornspasta till middagen har jag börjat göra. Så det blev en väldans överraskning idag på vågen :)

• Kroken

Hej allihopa Jag hoppar in här jag med Är inne på min andra vecka nu. Blev inspirerad av min kusin som nu gått ner 16 kilo med shape up-appen 
    Har fått nog efter att jag samlat på mig en hel del sambokilon under de senaste åren :-/ Så nu jävlar
    Har de senaste månaderna vägt 89 kilo till mina 178 cm.
    Vägde mig imorse och vågen stannade på 85 kg!!  I söndags stod den på 89 kg!!
    Jag vet att mycket är vätska (fast jag försöker hinka i mig massa vatten) och att det inte kommer att se ut så här följande veckor. Men jag är sporrad att fortsätta kan jag säga
    Jag följer appen och målet är att röra på mig dagligen. Det har tyvärr inte blivit så mycket av det nu då jag dragits med en förkylning inkl. halsfluss. Men snart så borde jag vara på banan med motionen också

• Solstråle0001

Hej! Jag har följt tråden litegrann men utan att skriva! Tack för det, det har gett mig motivation! Jag är 166 lång och har gått ner 15 kg i år, gick från 78 till 63! Är glad att ha kommit ner på ett normalt BMI men skulle gärna gå ner mer. Vet inte hur jag ska göra för motivationen börjar tryta. Vad som än händer vill jag ju inte gå upp i alla fall! Lätt att falla för frestelser nu när sommaren snart är här med grillat, vin å glass! Nån som känner likadant?

• K L A R A

Shit alltså... Dottern lyckades ändra språket i appen till spanska! Tog ett tag innan jag kom på att ta hem gratisversionen på makens telefon och sen därigenom guida mig till att ändra tillbaka till svenska. Var rädd att allt mitt jobb med att lägga in mat var borta. Phu! Ska aldrig låta barnen ha telefonen själv mer!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!