Femininum skrev 2012-06-05 00:56:44 följande:
När jag hade min senaste kraftansträngning att gå ner i vikt i höstas/vintras, gjorde jag en kort lista på det jag var sugen på men inte tillät mig. Idag utökade jag den lite, både i avskräckande syfte och för att kunna fatta bättre beslut när man står vrålhungrig på stan. So, here goes:
Mat (eller vad man kan kalla det)
Max - Greenmål med pommes, coca-cola och bearnaisesåsdip - 1 412kcal
Pizza - 1 200-1 500kcal
Sibylla - Greenmål med pommes, pepsi (ingn dip, ingen ketchup) - 948kcal
Falafel (Malmös stadsrätt) - 735kcal
McDonalds - Veggie McWrap med coca-cola - 665kcal
McDnalds - McFish, pommes, coca-cola - 860 kcal
Gottis
Daimstrut - 340kcal
Magnum classic - 260kcal
1/2 påse sour cream & onion-chips (150g) - 810kcal
Tortillachips (100g) - 500kcal
Det värsta är att greenmålet på max är min standardrätt om vi ska äta nåt crappy. Kan inte fatta att det innehåller mer än jag nu äter på en hel dag. Visserligen orkade jag aldrig äta upp, men ändå. Skärpning Femininum! Det går inte att gå runt och sukta efter sånt här jämt. Nu har ju det nya livet börjat. (Om inte annat rekommenderar jag att gå in och läsa innehållsförteckningarna, det om något ger avsmak)
Bra lista. Jag har inga problem med snabbmat eftersom äter vanligtvis kanske 1 gång per kvartal en kebab eller mcdonalds. Häromdagen var jag såååå sugen på en kebabrulle...1000-1500 kcal, äter ingen vitsås som är ännu fetare. Men sade nej och åt annat, sparade mina kcal till popcorn på bio istället.
Om en månad ska jag äta en halv kebabrulle, får träna mer istället. Annat är jag inte så sugen på, jag äter allt vad jag vill. Vill jag äta på en lördag en bulle så äter jag en halv istället för en hel och promenerar mer. När jag promenerar dessa gånger har jag haft en bulle som motivation

och äter den utan några skuldkänslor. Vill du äta en pizza, gör det men kontrollera dig själv och ät en halv pizza. Träna bort ca 500 kcal den dagen, då kommer du att ha råd att äta en halv pizza (med fisk eller något lägre kalorier). Jag tycker att hindrar man sig helt av att äta ibland något man verkligen vill kan det leda till att när man når sin målvikt börjar man tillåta sig mer sådant och sen går man upp igen. Bäst är att tänka "allt med måtta".
Jag äter nästan allt vad jag vill, begränsar bara mängden och tränar mer då jag vill ha något.