• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Elingbg: det där tycker jag oxå är svårt!! Funderar oxå på belöning då jag nådde delmål 2 idag

• Solstråle0001

Grattis till era delmål! En belöning som är gratis är i alla fall när gamla kläder börjar passa igen och man får frågan om man inte gått ner lite

• Girle

Grattis till minus Elin och vad skönt att du har hittat stabiliteten och de goda vanorna.

Sommarnatt: välkommen ner till 60-någonting jag har inte heller bestämt mig för om jag ska stanna här på min målvikt eller om jag ska ta några kilo till. Jag tror att jag satsar på att hålla vikten över sommaren så jag får vänja mig lite med mitt nya jag med kost och träning och en ny form på kroppen.

• Sommarnatt10
    Solstråle0001 skrev 2012-06-05 13:12:07 följande:
    Grattis till era delmål! En belöning som är gratis är i alla fall när gamla kläder börjar passa igen och man får frågan om man inte gått ner lite

Jag har ju inga gamla kläder som väntar på att jag ska komma i dem... Jag har ju typ alltid vägt 75. Så den belöningen fungerar inte :/
  • eliten

Då är det ju en väldigt lämplig belöning att få köpa nya kläder i mindre storlek!

• Blöjor111111
    eliten skrev 2012-06-05 14:40:46 följande:
    Då är det ju en väldigt lämplig belöning att få köpa nya kläder i mindre storlek!
    håller med!Solig Eller att se att de gamla åker ner och är för storaSkrattande Dessutom kan man se sig själv i spegeln och se skillnaden runt buken. Underbart tycker jagSkrattande
  • Sommarnatt10

Det håller jag med om... Byxorna sitter inte speciellt snyggt längre. Men vill inte lägga pengar på jeans förens jag nått målet... Förhoppningen är ju att denna stl oxå kommer vara för stor om ett tag :) men jag ska nog komma på nått!

• majasmamma
    Ortolana skrev 2012-06-05 09:23:19 följande:
    Oj.. Hade ingen aning om att en pizza innehöll bort mot 1500 kalorier.. Däremot om man bara äter en hamburgare, kan väl inte vara så farligt? Eller? Tänker att de mesta av kalorierna finns i läsk och pommes?

Ni har ju pratat om att ni inte nallar av träningslalorierna? Är det inte
    Meningen att man ska ligga på 1200 oavsett om man tränar eller inte? Annars blir det väl ett för litet kaloriintag? Skulle man träna bort 300 kalorier och inte ersätta dem, har man bara fått i sig 900 kalorier och det är ju på tok för lite? Eller?
    En Big Mac från donken innehåller tex 500kcal, tar man sallad och vatten/lightläsk till så blir det inte så farligt. Nuggetsen är inte särskilt farliga heller. På Max finns det en delifresh kycklingburgare (400kcal) som är riktigt god och mättande! Inte för att jag äter ute särskilt ofta, men det är ändå skönt att veta vilka alternativ som finns och veta vad man ska välja. Och precis som du säger så sitter de flesta kalorierna i pommesen och läsken.

• Solstråle0001

Jag har verkligen varit jätteduktig och ätit bra detta året. Men nu vet jag inte vad som har hänt. Känns som jag faller för alla frestelser och om jag står emot så äter jag onyttigt på kvällen i stället... Idag ville sambon ha pizza men då köpte jag kräftor istället. Det är ju nyttigt men så blev det vin, baguette och aioli också. Dumma mig Ätet era sambos nyttigt eller onyttigt?

• Femininum
    Solstråle0001 skrev 2012-06-05 19:46:47 följande:
    Jag har verkligen varit jätteduktig och ätit bra detta året. Men nu vet jag inte vad som har hänt. Känns som jag faller för alla frestelser och om jag står emot så äter jag onyttigt på kvällen i stället... Idag ville sambon ha pizza men då köpte jag kräftor istället. Det är ju nyttigt men så blev det vin, baguette och aioli också. Dumma mig Ätet era sambos nyttigt eller onyttigt?
    Onyttigt! Helst av allt vill hon proppa i sig chips och äta direkt ur Ben & Jerrys-förpackningen. Hon försöker lite går ner i vikt nu också, men knappast i samma utsträckning som jag. Det räcker typ med att hon slutar äta fler portioner än en och drar ner lite på chokladen så går hon ner i vikt i samma takt som jag. Otacksamt som fan. Tur för henne att hon är söt.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!