• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • eliten

Jag har lite samma jag har gått ner och har ett BMI på 22,1 men är fortfarande inte riktigt smal, får komplimanger om att jag blivit fin men vill gå ner det sista men det är svårt att inte unna sej när man inte är jättemissnöjd :)

• Solstråle0001

Visst är det härligt med dessa kommentarer. Har tänkt på det mycket senaste att det Aldrig är nån som kommenterar när man gått upp Kanske skulle behövas, då kanske man inte skulle gå upp!

Funderar på om jag ska börja tänka lite på gi istället för kcal... Men jag är ju som sagt lite beroende, får väl se. Tänker ni på gi-värdet?

• romlen

Alltså, jag förstår verkligen mig inte på Runkeeper! När jag går hem från jobbet, vilket tar ca 5 min, påstår Runkeeper att jag förbrännt 100 kalorier.
    En kompis till mig mätte nyss sin löprunda på 6,5 km på 40 minuter och hon hade förbrännt 192 kalorier?
    HUR går det ihop? Hur räknar Runkeeper?

• Girle

Jag har oxå ett BMI på 22.1 och är som sagt lite i valet i och kvalet om jag ska köra ett race till. Jag försöker hålla igen lite i veckorna och sedan köra lite slappare på helgerna. Äter inte helt gi, men väljer generellt bra kolhydrater och hellre protein och fett än kolisar. Blir mätt längre då, har haft problem med blodsockerfall så bra mat regelbundet är något jag försöker sträva efter.

• Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-06 20:10:02 följande:
    Äter ni kvällsmat ? Vad och hur sent i såfall ? Jag har överskridigt min gräns med 130 kalorier idag :( Jag kan bara inte gå och lägga mig hungerig... 

Här äter vi middag vid fem... Innan brukade jag bli hungrig vid nio halv tio o då äta digestivekex eller macka o annat mindre nyttigt. Nu brukar jag i stället ta två riskkakor vid 8. Då är jag inte hungrig, så mer behövs inte o det gör att jag inte är hungrig vid 10 när jag lägger mig!

Men det beror väl på hur hungrig du/man är...
  • 4ungar
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-06 22:23:13 följande:
    Här äter vi middag vid fem... Innan brukade jag bli hungrig vid nio halv tio o då äta digestivekex eller macka o annat mindre nyttigt. Nu brukar jag i stället ta två riskkakor vid 8. Då är jag inte hungrig, så mer behövs inte o det gör att jag inte är hungrig vid 10 när jag lägger mig!

Men det beror väl på hur hungrig du/man är...
    Jag är ordentligt hungerig vid 20.00 tiden, jag får testa mig fram lite. Kanske räcker det med en frukt på kvällen...
  • bdknapp

Romlen! Det räknar ut din hastighet. Igår körde jag ett intensivare och snabbare pass på min löprunda och förbrände mer än vid min vanliga hastighet :)

• Hjärtefröjd

EmeNo11: Frysta hallon innehållet mellan 30-40 kcal om de är osockrade. På min påse med frysta hallon står det 30 kcal.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!