• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Ja.. Det är ju alltid lättast om man är två som strävar mot samma mål! Men visst är det svårt att motivera någon som inte vill, att den ska gå ner i vikt! Det måste komma inifrån...

• bdknapp

Den underbara förvandlingen på bild. Helt SJUKT vad fort det går om man är stenhård Solig

• Amy27

bdknapp: bra jobbat!!!
    Att jag inte tänkte på att ta foton själv....

• bdknapp

Amy, det ör verkligen guld att kunna se förändring i bild! :) kan rekommendera dig det om du inte gått i mål ännu!

• Amy27

bdknapp: knappast, har typ 20 kg kvar.
    Ska fota snarast!!

Ett tips till alla: på recept.måbra.se Kan man söka efter recept baserat på hur många kcal de innehåller per portion. Finns massa gott!!

• Femininum
    bdknapp skrev 2012-06-05 21:35:05 följande:
    Den underbara förvandlingen på bild. Helt SJUKT vad fort det går om man är stenhård Solig

Shit, vad bra du är!! Förvånad
  • Femininum
    Amy27 skrev 2012-06-05 22:25:07 följande:
    Men åhhh, glömde ju....

recept.mabra.com/

NU är det rätt. Sorry :(
    Åh, tack! Jättebra ju. Har varit så kreativ med maten den senaste månaden men nu tog alla mina idéer slut. Bra med en ny sida att få inspiration ifrån.

Idag har min nya cykel kommit. Den är snygg och mattsvart och jävlar vad jag kommer behöva cykla till nya jobbet nu. Glad Ska bara skruva på ringklocka och lite småfix så blir det nog en provrunda imorgon.
  • 4ungar

Enligt min profil på shapeup så ska jag käka 1130 kalorier, är inte det på TOK för lite ? Jag höjde till 1200 nu på morgonen, men är inte det ganska lite också ? jag vill gå ner ca 1 kg i veckan så det är ju ingen hetsbantning jag håller på med heller...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!