• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    4ungar skrev 2012-06-05 10:03:50 följande:
    Hej ! Jag hänger också gärna på här, jag ska gå ner mellan 15-20 kilo. Väger 80 nu och hoppas på att kunna nå mitt mål till jul... Tror ni det kommer funka ? Jag har testat olika dieter tidigare som GI och LCHF men tror det bästa för mig är att ha koll på kalorier.  

Välkommen! Jag tror absolut att du kommer en lång bit på väg i alla fall! Det man tyvärr får räkna med är att man står still i vikt lite då och då dessutom vid sjukdom orkar man kanske inte hålla på att räkna kalorier och ibland så spårar man ur lite och fuskar:) det viktigaste är att INTE ge upp bara för det, kämpa på och tänk på hur mycket bättre du kommer att må och hur mycket snyggare du kommer att bli! Lägg upp del mål på ca 5 kg så blir det lite skönare att få nå ett mål i taget lite snabbare än att se hur mkt man har kvar! Lycka till!
  • 4ungar

Vad käkar ni till frukost föresten ? Brukar äta turkiskyoghurt men den är slut hemma nu så jag vet inte riktigt vad jag ska äta..

• 4ungar
    bonsai skrev 2012-06-06 08:13:01 följande:
    Välkommen! Jag tror absolut att du kommer en lång bit på väg i alla fall! Det man tyvärr får räkna med är att man står still i vikt lite då och då dessutom vid sjukdom orkar man kanske inte hålla på att räkna kalorier och ibland så spårar man ur lite och fuskar:) det viktigaste är att INTE ge upp bara för det, kämpa på och tänk på hur mycket bättre du kommer att må och hur mycket snyggare du kommer att bli! Lägg upp del mål på ca 5 kg så blir det lite skönare att få nå ett mål i taget lite snabbare än att se hur mkt man har kvar! Lycka till!
    Tack ! Ja helt klart kommer det fuskas ibland, jag känner mig själv ;) Men bara man kommer in i tänket och VET vad man ska undvika får man nog ett hyffsat flow i sina rutiner. 

Jag ska ta förebilder som någon annan hade gjort, väldigt peppande att kunna se både framsteg och hur "illa" det var innan ;) 
  • bonsai

Igår hade jag ju värsta brak middagen för mina kollegor! Men medans dom rullade hem så hade jag låtit bli ostbrickan och tog bara 5-6 godisbitar, jätte lite chips o dip och en liten bit blåbärspaj o en stor sked hemmagjord glass o drack bara en cider! Middagen åt jag mor aldrig portion av fläskfilé o ugnsrostade rotfrukter med bea o sallad o majskolv. Skrev inte in något i appen men jag var varken sugen på allt skräp eller kände mig manad att över äta:) på lördag är det stor inflyttnings fest hos våra vänner o dom ska servera pasta buffé. Jag ska köra så då kan jag ju äta buffé utan att skämmas då jag får dricka vatten till mat:)

• Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-06 08:11:20 följande:
    Enligt min profil på shapeup så ska jag käka 1130 kalorier, är inte det på TOK för lite ? Jag höjde till 1200 nu på morgonen, men är inte det ganska lite också ? jag vill gå ner ca 1 kg i veckan så det är ju ingen hetsbantning jag håller på med heller...

Jag ligger på 1200 o det fungerar bra...de dagar jag tränar blir jag mer hungrig i tullar då av träningskalorierna. Jag har gått ner 8 kg på drygt 7 veckor
  • Solstråle0001

4ungar: 1200 cal är ju ganska lite. JAg åt så de första veckorna men höjde upp efter ett tag då jag kommit en bit på väg. Tror absolut du kan nå ditt mål till jul!

• 4ungar
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-06 08:33:15 följande:
    Jag ligger på 1200 o det fungerar bra...de dagar jag tränar blir jag mer hungrig i tullar då av träningskalorierna. Jag har gått ner 8 kg på drygt 7 veckor
    Okej, ta alltså igår fick jag ta en lång kvällspromenad för att kunna äta kvällsmat Tungan ute men det är nästan lite roligt , det är ju så det funkar. Hoppas att det ska gå bra med 1200 idag. Såg igår att jag kan välja ett annat mellanmål tex ! 

Vad brukar ni äta till mellanmål ? 
  • Blöjor111111
    Ceciliawellness skrev 2012-06-06 08:56:06 följande:
    Få mer energi, rätt näring eller minska på ditt fett? Jag erbjuder gratis bodyscanning och wellnessanalys i Malmö! Jag arbetar med herbalifes produkter och kommer med hjälp av scanning och analys ta fram produktförslag som passar just dina behov! Som sagt HELT GRATIS 1timme utan köpkrav... Glöm inte ta hand om er själva och investera 1timme för eget välbefinnande!! Kontakta mig på Johansson.cilla@gmail.com för frågor, tidsbokning, tips eller råd! Vänligen Cecilia
    Herbalife är rena giftet enligt toxikologiska och miljökemiska undersökningar.....Jag tackar nej till levercancer. Du får äta dessa själv. Reklam är inte tillåtet i trådar.
  • 4ungar
    Blöjor111111 skrev 2012-06-06 08:56:25 följande:
    Jag äter som mellanmål, äpple, banan eller ett ägg, ibland en smörgås beroende på hur hungrig jag är.
    Okej Tack... jag brukar inte bli nöjd på frukt och macka undviker jag. Ska käka morot och saltgurka i dag och testa om jag nöjer mig på det. Annars får jag hitta på nått mer mättande mellanmål.

Nu ska jag strax dra iväg och träna lite =) 
  • goatess82
    Blöjor111111 skrev 2012-06-06 08:58:38 följande:
    Herbalife är rena giftet enligt toxikologiska och miljökemiska undersökningar.....Jag tackar nej till levercancer. Du får äta dessa själv. Reklam är inte tillåtet i trådar.
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!