• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Femininum
    4ungar skrev 2012-06-06 08:46:59 följande:
    Vad brukar ni äta till mellanmål ? 
    Kesella blandat med hallon (tinade från frysen) - ca 100g kesella och 50 g hallon
    Ett litet glas mjölk, en halv banan, några nötter
    Knäckebröd med mjukost och frukt

Om jag har varit i skolan har jag ibland förberett en liten fryspåse där jag vägt upp nötter i förväg. En vattentät liten burk med kesellablandningen funkar också fint och är riktigt gott. Äter sällan bara en frukt för det blir jag inte mätt på. Nu när jag är ledig äter jag frukost så sent att jag ibland skippar mellanmålen.
  • Kroken

Jag får äta ca.1250 kcal/dag och för mig är det faktiskt inga problem. Trodde att det skulle bli problem men skönt att det fungerar bra
    Det som är frustrerande nu är de förbannade jäkla förkylningarna som avlöser varandra Först halsfluss och deckad i nån vecka, nu ytterligare en förkylning på det. Gick en promenad på fem km med hunden i går och jag trodde jag skulle dö när jag kom hem. Svettades som en gnu och slängde mig på soffan, somnade omgående. Inser ju att jag inte ska anstränga mig alls på ett tag nu men fan vad svårt det är! Jag vill ju!

• EmeNo11

Jag har hållt koll på vad jag ätit med shapeup ett tag nu. Jag började på 1500 kalorier om dagen men det var på tok för mycket, nu är jag nere på 1200 och det verkar va rätt för mig, får se på fredag hur mycket jag tappat. Men min fråga är angående hallon, jag äter hallon i gröten på morgonen och vet inte riktigt vilken av de jag ska välja som finns med från början. Hallonen är frysta från början och kollar man då på frysta hallon så inehåller dom 100 kalorier mer än bara vanliga hallon. Kan de va för att de räknar med att de tillsatt socker? Eller händer det något med hallonen när de vart frysta. Mina hallon är osockrade så vilken ska jag välja?

Nova 110903
  • 4ungar

Nu har jag vart och tränat, käkade en knäckemacka med hårtkokt ägg på och en apelsin. Det känns jättebra, ÄNTLIGEN har jag hittat ett sätt som verkar passa mig bra =) 

• 4ungar

Jag dricker gärna Loka på dagarna, vanligt Loka hittade jag på shapeup och den var helt kalorifri om jag fattade rätt men hur är det med Loka citron ? Borde väl kunna dricka det med gott samvete ?

• Amy27

4ungar: all smaksatt mineralvatten är kalorifritt. Så drick på!! :)

• Kroken

Idag har jag nog överskridit mitt intag en aning....... Har inte brytt mig om att fylla i appen men med en grov överslagsräkning såhär i efterhand så hamnade jag en bit över mitt dagliga intag. Men vi har grillat hos svärföräldrarna och jag kan inte riktigt med svärmors min när hon ansträngt sig och gjort mat och efterrätt och så ska jag tacka nej, så jag åt lite jag med Och så mår jag ju inte helt hundra så liiiiiite självömkan fanns det med i det goda jag åt

På tal om mellanmål så brukar jag ta lidls kvarg med en skvätt funlight (den nya med stevia) och lite tinade hallon till eller en banan.

• 4ungar
    Amy27 skrev 2012-06-06 20:03:26 följande:
    4ungar: all smaksatt mineralvatten är kalorifritt. Så drick på!! :)
    Va bra, skönt att man kan ha någon "last" :)

• 4ungar

Äter ni kvällsmat ? Vad och hur sent i såfall ? Jag har överskridigt min gräns med 130 kalorier idag :( Jag kan bara inte gå och lägga mig hungerig... 

• Solstråle0001

Är det nån mer än jag som varit med ett tag och inte måste gå ner mer även om det hade varit trevligt? Mitt BMI är nu på 22,8 dvs 15 kg ner i år... Jag vill gå ner mer men har inte samma motivation som i början men samtidigt har jag svårt att släppa taget om min älskade app. Känner mig ganska beroende... Har hållit på hela året... Nån som känner likadant? Men samtidigt har jag svårt att äta lagom...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!