• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Stevia är ganska bra, naturligt sötningsmedel typ...men det är dyrt. Fast också ganska drygt.

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-06-07 19:51:39 följande:
    Bonsai: oj, vad dum jag känner mig nu! Visste inte ens att man kunde göra så!!! *skäms*

Varför skäms du? Man kan ju inte veta allt;)
  • Blöjor111111

Tack för recept!

Idag var det vägning och Skäms endast -0,4 kg på en veckaRynkar på näsan Jag har kämpat som bara den. Varje dag har jag kämpat med att gå och mycket, inte överstigit kaloriintaget och nu ligger jag på 70,9 kg. Jag ville slänga ut vågen i morse. Så idag blev det en frukost smörgås utan smör.

• Sommarnatt10

blöjor: Du får tänka att det var ju minus även om du tycker det var för lite...Så har jag försökt tänka de veckor det har varit så lite...Det är - inte + kanon bra ju!!!

• 4ungar
    Blöjor111111 skrev 2012-06-08 07:25:21 följande:
    Tack för recept!

Idag var det vägning och Skäms endast -0,4 kg på en veckaRynkar på näsan Jag har kämpat som bara den. Varje dag har jag kämpat med att gå och mycket, inte överstigit kaloriintaget och nu ligger jag på 70,9 kg. Jag ville slänga ut vågen i morse. Så idag blev det en frukost smörgås utan smör.
    Du kanske ska testa att öka träningen lite då ? Annars blir det lätt att kroppen vänjer sig...
    minus är alltid minus, sen tror jag mer på att mäta sig då ser man tydligare resultat.

pepp pepp pepp... 
  • Femininum
    Blöjor111111 skrev 2012-06-08 07:25:21 följande:
    Tack för recept!

Min kropp verkar vilja gå i varannan vecka-cykler. Ena veckan ner rejält och andra veckan ett par hekto som högst, och så fortsätter det så. Jag tycker hur som helst att 0,4 kg är jättebra! Ett halvt kilo är ju en hälsosam takt dessutom, det är bara ens huvud som blir helt skruvat och vill stressa på.
  • SunGirl

Hej! Jag hängde här för några månader sedan. Har gått ner lite nu på egen hand men står still i vikt, så jag ska ge appen ett försök till tänkte jag Första dagen idag!

Startvikt: 58kg

• Femininum

Välkommen tillbaka, Sungirl!

Jag börjar undra om mensen är på väg (har en mycket underlig menscykel så kan aldrig riktigt veta, en av anledningarna till att jag måste ner i vikt). Igår var jag jättearg när vi var och handlade för att jag inte "fick" proppa i mig chips och choklad och läsk. Och på det känslor av uppgivenhet för att tiden går så långsamt och jag vill bara att vägningsdagen ska komma. Tur att det är imorgon för mig. I morse vaknade jag också alldeles förtvivlad helt utan orsak.

Är i alla fall imponerad att jag trots svallande känslor hållit mig till mina ransoner och inte överätit. Har börjat fundera på att ha en urspårardag så jag kan få behovet av att äta en massa chips och dricka läsk ur systemet. Tror inte det kommer hjälpa att äta inom mitt intag, annars hade jag gjort det. Hur hade ni gjort?

• SunGirl

Tack! {#emotions_dlg.flower}

Femininum: jättesvårt det där med ätardagar. Jag ska försöka hålla mig, ju fortare jag kommer till min målvikt, ju fortare kan jag börja leva ett "normalt" liv med med nya, sundare vanor. Du kan ju testa och se om det påverkar din viktkurva negativt en vecka?

Har precis varit ute i ösregnet - i två timmar! En riktig powerwalk med andra ord! Skönt! Och jag hoppas innerligt att vågen ska börja visa minus nästa fredag efter den här veckan som kommer bli tuff! Är ju väldigt lat av mig och ingen direkt motionär....... så nu är jag väldigt desperat!

• Blöjor111111

Tack för all peppSkrattande Är nu gladare igen. Var och promenerade massor idag Skrattande. Bäst är nog att inte gå upp och ändå gå ner oavsett hur lite det är, dessutom så försvårar säkert amningshormoner också.
    Har ätit hela dagen kyckling. Kyckling till lunch och kyckling till middag, tror att jag själv börjar få fjädrar redanSkrattande.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!