• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai

Ni som kör med runkeeper, måste man göra någon särskild inställning på iphone för att det ska funka? Den kan inte hitta min gps position! Har ni andra förslag på app som räknar hur många kalorier man förbränner?

• bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-08 20:21:23 följande:
    Du måste tillåta "din nuvarande position" Jag har en iPhone i då ska man göra följande.... Inställningar -> platstjänster någonstans där i listan finns runkeeper o den ska då vara på (blå)

Tack! Trodde jag var helt knäpp:) räknar den kalorier nu då med?
  • Sommarnatt10
    bonsai skrev 2012-06-08 21:15:16 följande:
    Tack! Trodde jag var helt knäpp:) räknar den kalorier nu då med?

Ja, det gör min iaf... Sen kan man logga in på nätet o ställa in vikt om man vill, vet inte om det har någon betydelse.
  • Femininum

Och trots en deppig vecka rinner vikten av mig. Ytterligare 1,5 ( ! ) kg ner den här veckan och jag har hux flux nåt mitt andra delmål. Nu har jag alltså sedan den ursprungliga starten i höstas (där jag majoriteten av tiden tappade ork och gick upp en del av det jag tappat i vikt) gått ner 10,2 kg.

Det känns väldigt underligt att tänka att 10 kg till har suttit på min kropp. Jag blir lite äcklad faktiskt även om jag ska försöka att inte vara destruktiv i min syn på vikt. Idag har jag en planerad dejt med sambon och det känns faktiskt som att jag förtjänar det nu. Det blir bio och nån enklare mat ute. Inget onyttigt, vi väljer mellan en vietnamesisk och två vegetariska restauranger (varav en är en raw food-restaurang). Glad

• bonsai

Grattis femininum! Själv har jag gått ner 8 kg sen jag började i (feb?). Jätte nöjd med det! När semestern kommer blir det en hel vecka hos kusinerna i Skåne! Då tänker jag försöka gå lång promenader varje dag och tänka på mängden mat men äta det som serveras, har ju absolut inget spelrum på mina 1194 kalorier:) sen när jag kommer hem blir det lättare igen tycker jag då jag fortfarande kan äta fil eller någon sallad till lunch o något gott till middag varje dag. Sen blir det ju dels promenader till stranden så gott som varje dag och spinning cykeln står ju och väntar också!

• Femininum

Tack fina ni! Idag har jag ätit indiskt och blev proppmätt på hur lite mat som helst. Sen åt jag choklad på bion. Skrattande

Bonsai: Kommer du åt Malmöhållet får du dra med mig ut på en sån där långpromenad. Kan behövas. Skäms

• bonsai
    Femininum skrev 2012-06-10 01:16:12 följande:
    Tack fina ni! Idag har jag ätit indiskt och blev proppmätt på hur lite mat som helst. Sen åt jag choklad på bion. Bonsai: Kommer du åt Malmöhållet får du dra med mig ut på en sån där långpromenad. Kan behövas.

Haha det skulle ju vara skoj men vi håller oss nog i Helsingborg! Har fullt schema med Danmark, hälsa på min häst, hälsa på mitt gamla förskolebarn och shoppa lite! Det ska bli så härligt! Igår var jag på fest, åt pasta sallad buffé och surdegsbaugette. Drack lite alkohol fri cider! Sen dansade jag rätt mycket för att vara mig!
  • Sommarnatt10

Någon som vet kalorimängd i räkchips sånna där som man kan äta på thai restauranger... Försökte hålla mig något så när nyttig men dom va svåra att låta bli :/

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!