• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Sommarnatt: står det inget bak på påsen? Jag har fått för vana alltid kolla kcal på vad jag än köper. Lite manisk har man blivit.

• Sommarnatt10

Nä det gör inte det... Jag kollar oxå allt :) lyckades dock tom köpa korv förra veckan där det inte stod något...men men sallad känns inte som en katastrof. Det kan ju inte vara en massa kalorier.

• Lovesmammi

Hej!
    Får man hänga på här?
    Jag har gått ner 8 kilo med lchf men nu har jag stått still länge och gick idag över till shape up. 12 kg har jag kvar som jag vill gå ner. Tränar 5-6 ggr per vecka och försöker nu ställa om mig till att räkna kalorier igen :) fördelen är ju mot lchf att man kan äta nästan allt men inte alltid. :)

• Sommarnatt10

Lovesmammi: välkommen hit!

Kan någon hjälpa mig. Det här är knäckande... Förra veckan gick jag mina långpromenader som vanligt, lite blandad längd och hastighet, jag överskrider inte kaloriintaget en enda dag (ev i söndags då vi var ute o åt, hittade inte allt, men jag hade ganska många träningskalorier att ta av) jag nallar lite träningskalorier de dagar jag tränar ca 100 av 400. Vikten såg ut så här

Mån 70.1

Tis 69.8

Ons 69.6

Tor 69.5

Fre 69.2

Lör 69.1

Sön 69.3

Det kändes så himla bra o jag var säker på att jag sett 7:an för sista gången. Men så när jag vägde mig igår var det 70.3 kände mig deppig över det, men tänkte att det hade med söndagen att göra o den sena jätte koppen te. Men idag när jag vägde mig hade inte så mycket som jag hoppats på försvunnit. 69.8 Hela förra veckan känns ju helt ogjord jag har ju liksom fått börja om.

Varför??? Någon som varit med om samma :( känner mig helt Depp av detta.

• 4ungar
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-12 08:37:21 följande:
    Lovesmammi: välkommen hit!

Kan någon hjälpa mig. Det här är knäckande... Förra veckan gick jag mina långpromenader som vanligt, lite blandad längd och hastighet, jag överskrider inte kaloriintaget en enda dag (ev i söndags då vi var ute o åt, hittade inte allt, men jag hade ganska många träningskalorier att ta av) jag nallar lite träningskalorier de dagar jag tränar ca 100 av 400. Vikten såg ut så här
    Mån 70.1
    Tis 69.8
    Ons 69.6
    Tor 69.5
    Fre 69.2
    Lör 69.1
    Sön 69.3
    Det kändes så himla bra o jag var säker på att jag sett 7:an för sista gången. Men så när jag vägde mig igår var det 70.3 kände mig deppig över det, men tänkte att det hade med söndagen att göra o den sena jätte koppen te. Men idag när jag vägde mig hade inte så mycket som jag hoppats på försvunnit. 69.8 Hela förra veckan känns ju helt ogjord jag har ju liksom fått börja om.

Varför??? Någon som varit med om samma :( känner mig helt Depp av detta.
    Hur känner du dig i kroppen ? Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vad vågen visar utan mer hur kroppen känns. Jag förstår ändå känslan när man går upp i vikt och jag vet inte vad du har gjort för "fel"  men du kanske väljer att äta fel kalorier som inte ger musklerna tillräckligt med energi ?
  • Sommarnatt10
    4ungar skrev 2012-06-12 09:01:58 följande:
    Hur känner du dig i kroppen ? Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om vad vågen visar utan mer hur kroppen känns. Jag förstår ändå känslan när man går upp i vikt och jag vet inte vad du har gjort för "fel"  men du kanske väljer att äta fel kalorier som inte ger musklerna tillräckligt med energi ?

Rent spontant skulle jag säga att magen känns lite svullen, men vet inte om det beror på att jag vet att vågen visar + jag äter mycket protein, keso, yoggy, ägg, makrill...vanlig middag, fast mindre kolhydrater...*suck* jaja får väl hoppas på bra resultat i morgon el nått...man blir ju inte direkt taggad
  • Solstråle0001

Har inte fyllt i nåt på shapeup på nästan en vecka nu. Tänkte jag skulle försöka hålla vikten (el gå ner) på egen hand eftersom jag börjar tröttna plus att jag känner mig fixerad. Nu efter en vecka har jag gått upp 0,1 kg. Inte mycket men ändå på väg uppåt... Suck.... Vill inte gå runt och vara besatt av mat hela livet. Men att det ska vara så svårt att äta lagom

• bonsai

Hej! Efter massor med fusk förra veckan stod det plus på vågen:) skyll mig själv! Men den här veckan ska jag äta bättre! Idag använde jag runkeeper för första gången. Gick 4,2 km tror jag o brände 263 kalorier. Gick i 50 minuter. Hoppas på minus nästa vecka :) kom igen nu ni andra, deppa inte ihop nu! Ni fixar det här. Ha realistiska krav och väg er bara 1 dag per vecka. Tänk på att det här ska vara ett sunt o positivt sätt att gå ner i vikt på! Kram på er.

• Amy27

Sommarnatt: det var så lite så. Jag tänker alltid på er andra i tråden när jag hittar ngt kalorisnålt

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!