• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Lovesmammi

Hur gör ni andra, betalar ni för guld? Är det värt det?
    Idag har det blivit 8 km promenad och 5 km jogging så känns skönt nu.

• Sommarnatt10

Lovesmamma: Jag betalar inte för guld, klararig bra!

Bonsai: ska försöka med det, fast även om jag bara vägt mig en gång, hade det varit + denna vecka. Men jag kämpar på!

• Glitter2

Hej Ny i tråden och ammar fortfarande. Jag har kört shape up i två veckor nu och har gått ner 1,7 kg hittills. Det enda jag egentligen gjort annorlunda mot innan är kraftigare promenader, mer power walk, och mindre godis/glass. Och visst tänker jag mig för med att ta en macka till eller inte. Det jag upptäckt är att jag är hungrig! som bara den på kvällarna ska man lägga på ngt extra när man ammar?

• 4ungar
    bonsai skrev 2012-06-12 19:50:09 följande:
    Hej! Efter massor med fusk förra veckan stod det plus på vågen:) skyll mig själv! Men den här veckan ska jag äta bättre! Idag använde jag runkeeper för första gången. Gick 4,2 km tror jag o brände 263 kalorier. Gick i 50 minuter. Hoppas på minus nästa vecka :) kom igen nu ni andra, deppa inte ihop nu! Ni fixar det här. Ha realistiska krav och väg er bara 1 dag per vecka. Tänk på att det här ska vara ett sunt o positivt sätt att gå ner i vikt på! Kram på er.
  • goatess82
    Glitter2 skrev 2012-06-13 06:54:51 följande:
    Hej Ny i tråden och ammar fortfarande. Jag har kört shape up i två veckor nu och har gått ner 1,7 kg hittills. Det enda jag egentligen gjort annorlunda mot innan är kraftigare promenader, mer power walk, och mindre godis/glass. Och visst tänker jag mig för med att ta en macka till eller inte. Det jag upptäckt är att jag är hungrig! som bara den på kvällarna ska man lägga på ngt extra när man ammar?
    Hej och välkommen, jag kunde inte lägga på något extra om jag ville gå ner men visst är det olika!
  • bonsai

Välkommen glitter2! Kul med nya här! Lycka till med shapeup. Det är väldigt bra resultat här i tråden så vi tror att det hjälper!!

• Femininum

Förlåt mig för jag har syndat. Tungan ute

Har varit på stan idag och införskaffat lite nya kläder. Vill ju se respektabel
    ut på nya jobbet nästa vecka. Och vad gör man när man blir hungrig och inte
    orkar gå hem och laga mat? Jo, jag äter tydligen på Max.
    Men det känns faktiskt okej. Jag fick mitt straff sen med en spänd och bubblig
    mage. Dessutom var jag proppmätt resten av dagen så har inte kunnat äta mycket
    mer. Jag får vara duktig resten av veckan istället.

• bonsai

Femininum: jag gick fram och tillbaka i stan i en timme igår o åt middag på mc donalds sen men trots det hade jag kalorier kvar o mitt plus jag hade häromdagen har gått tillbaka igen så jag hoppas på minus till nästa vecka!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!