• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • 4ungar

Gud va roligt lovebuz, jag hittar inte mitt måttband så jag har inte kunnat mäta mig, men enligt vågen har jag gått ner två kilo sen invägning för 1.5 vecka sen =)

• lovebuz

4ungar: jo jag har aldrig lyckats så här bra. Rätt stolt :) försöker bara att inte bli för överdriven med motion. Svårt med vilodag då det blivit lite ett måste

• Blöjor111111

Jag har inte infört dagbok den senaste veckan eftersom jag vet nu hur mycket något innehåller i kcal. Tänkte föra dagbok endast då jag vet att jag ska äta något onyttigt eller annat. Det har fungerat bra eftersom då vågar jag inte ta för mycket och äter ännu mer grönsakerSkrattande. Idag var det vägning och jag vägde 70,3 kg Skrattande minus 0,4 kg igen Skrattande

• Solkattan

Andra dagen med shape up...!
    Lite frågor till er andra som hållit på längre...
    Kan man stänga av att den räknar bort träningskcal... retar mig lite på att jag inte riktigt ser hur mycket jag ätit...

Äter ni exakt på kcal varje dag... eller fördelar ni ? typ äter 300 kcal mindre en dag för att spara till nästa dag?

Hur många kcal har ni per dag..?

Hur länge orkar man hålla en "diet" på 1400 kcal per dag..?

Hur många kcal räknar Ni för ett glas rödvin...?? (gryyyymt sugen på att ta ETT glas ikväll.. ca 2 dl).

• goatess82
    Solkattan skrev 2012-06-15 10:26:41 följande:
    Andra dagen med shape up...!
    Lite frågor till er andra som hållit på längre...
    Kan man stänga av att den räknar bort träningskcal... retar mig lite på att jag inte riktigt ser hur mycket jag ätit...

Äter ni exakt på kcal varje dag... eller fördelar ni ? typ äter 300 kcal mindre en dag för att spara till nästa dag?

Hur många kcal har ni per dag..?

Hur länge orkar man hålla en "diet" på 1400 kcal per dag..?

Hur många kcal räknar Ni för ett glas rödvin...?? (gryyyymt sugen på att ta ETT glas ikväll.. ca 2 dl).
    Men vänta till kvällen med att räkna bort träning, så vet du hur du mycket du ätit!
    Spara kalorier fungerade inte på mig, gick upp massor dom dagarna, jag äter 1400 utav mina 1800 annars går jag upp också (jag har nått målvikten), brukar lägga 300 på frukost 500 per måltid och så 100 på ett melanmål (te.x banan eller äpple) då äter jag mig garanterat mätt. var dock tvungen att träna bort hungern på kvällen, tog ca 2 mån nu är jag proppmätt på min middag kl 18 hela natten=)
  • bonsai
    Solkattan skrev 2012-06-15 10:26:41 följande:
    Andra dagen med shape up...! Lite frågor till er andra som hållit på längre... Kan man stänga av att den räknar bort träningskcal... retar mig lite på att jag inte riktigt ser hur mycket jag ätit... Äter ni exakt på kcal varje dag... eller fördelar ni ? typ äter 300 kcal mindre en dag för att spara till nästa dag? Hur många kcal har ni per dag..? Hur länge orkar man hålla en "diet" på 1400 kcal per dag..? Hur många kcal räknar Ni för ett glas rödvin...?? (gryyyymt sugen på att ta ETT glas ikväll.. ca 2 dl).

Välkommen! Du kan ju låta bli att föra in träningen om du vill så kan den ju inte räkna bort:) jag äter det jag ska och om det blir kalorier över så äter jag dom inte någon annan dag utan äter i så fall upp tränings kalorierna. Jag äter nu 1194 kcal per dag, magsäcken krymper ju och jag äter lite till frukost o lunch 170-250 per mål o lägger resten på middag o två mellanmål. Det funkar för mig. Man lär sig snabbt vart man hittar kalori tjuvar och hittar bättre alternativ:)
  • Sommarnatt10

Va duktiga alla är!!! GRATTIS till alla minus!!

Solkatten:

Jag brukar ligga lite under, har nästan alltid träningskalorier kvar, men tänker inte att jag sparar till nästa dag. Tror inte det skulle fungera för mig!

Jag ligger på 1200 o det går jättebra ätit så i 8 veckor nu. Jag brukar gå en långpromenad varje morgon 300-400kal o äter ca 100 av dom så ligger för det mesta på 1300, men vilar jag någon dag så klarar jag mig på 1200

Tror vin finns med i appen...

Det som jag tycker är lite jobbigt är att mitt huvud kört fast lite på att inte äta senare än 8 o att jag har svårt att unna mig saker. Är liksom rädd att gå upp, Få nästan dåligt samvete. måste försöka jobba bort det!

• Femininum

Idag var det vägdag och lite fuskade jag. Fast det beror på hur man ser det. Jag vaknade tidigt och kunde först inte somna om, så runt kl 5 gick jag upp och då vägde jag mig. UPP 2 hg. Nehej, tänkte jag, det här känns inte okej. Nu var det ju egentligen det jag var rädd för. Jag har fuskat i veckan och haft kanske 2 dagar då jag inte bokfört och sneglat över gränser på ytterligare någon dag.
    istället gick jag och la mig igen för att väga mig runt 7 istället. Tänkte att det kan jag väl göra eftersom jag aldrig annars väger mig så tidigt som klockan 5 en lördag. Glad Efter ett toalettbesök med lite risig mage (en skänk från ovan?) visade vågen istället NER 2 hg. Jag är hur som inte nöjd, jag borde kunna gå ner mer på en vecka men sambon har varit kinkig och chokladsugen typ hela tiden och jag har börjat äta primolut nor för att reglera min superkonstiga mens så kanske kan det ha ett finger med i spelet. Och Max-maten såklart.

Hur som - NU JÄVLAR!
    Det blir inget trams den kommande veckan. Sug är sug och inte hunger. Jag börjar jobba och får naturligt pauser med jämna mellanrum då jag kan äta mellanmål. Jag får rutiner och som extra bonus får jag cykla totalt 12 km per arbetsdag. Den finns en klänning i en låda i källaren som väntar på en smalare kropp och jag ska ge den det den vill ha!

• ElinGBG

Lovebuz: visst är det en härlig känsla? Fick precis på mig några sommarbyxor :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!