• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

För mig går det sakta men säkert neråt, men väger fortfarande mer än förra veckan :( hur kan ett så plötsligt + från en dag till en annan ta sån tid att bli av med?! (vet ju inte ens vad som blivit fel)

• Jooosie

Jag har slarvat nu i drygt två veckor; ätit kolhydrater flera gånger (nypotatis, pastasallad, lasagne, bröd och en massa glass!!), inte vägt min mat, inte vägt mig själv, inte registrerat det jag ätit... Men nu när jag vägde mig imorse hade jag plötsligt gått ner! Jag som har stått i princip stilla i fleeera veckor. Kanske är det bra, som vi diskuterade, att göra små förändringar i kosten då och då? I mitt fall öka kolisarna. Nu fick jag i alla fall tillbaka motivationen som varit noll de senaste veckorna! :)

• Girle

Hej hej tråden!
    Grattis till alla som fått minus, joosie det kan säkert ha varit att du ändrade lite och då fick kroppen att tänka till.

Pepp till er som står still/ökat något. Depåer är ju sjukt irriterande. Ni kanske också behöver chocka kroppen med ett annorlunda kost/träningsupplägg?

Idag är det tre veckor sedan jag gick i mål och har lyckats hålla vikten, tom tappat ytterligare något hekto. Jag är så tacksam över att tråden :

• Girle

Och Appen har hjälpt mig hitta balans, är inte alls lika godissugen längre och vill inte gå bananas eftersom jag vet hur mkt kcal vissa saker innehåller.

• Lovesmammi

Jag vet att man inte ska väga sig så ofta men kunde inte låta bli såhär i början. Men det ångrar jag nu för jag hade inte gått ner ett dugg. Har iofs bara gått 3 dagar och jag gick ju över från lchf så tar väl ett tag innan kroppen ställer om sig. Har tagit mått för en månad sen och tänkte ta dem en gång i månaden så man kanske ser resultat där även om vikten står still.

• Solkattan

Får man vara med här?
    Har får någon timme sen laddat ner appen och tycker den verkar super...!
    Började viktväkta för en månad sen och tappat drygt 5 kg. Känner mig dock osäker på andelen fett/protein/kolhydrater jag får i mig så denna app ska bli väldigt kul att "följa"...
    Ska fortsätta väga mig på vv just för att få in rutinen att stå på vågen en gång i veckan. Sen är det lite extra jobbigt att stå inför en konsulent och skämmas om man gått plus...
    Vikt: 77,7 kg. Delmål: 1. gå ner 5 kg (nåt!) . Delmål 2: (gå ner under 75). Delmål 3: (gå ner till under 71 - normalviktighetsgränsen) Slutmål: Bli gravid med vårt sista ägg vi har i frysen i aug/sep.
    Sen vore det väääldigt trevligt att även nå under 70 gränsen. Kunna säga att man väger något på 60 kg... :)
    Men viktigast är bebis... :)

• Sommarnatt10

*girle:* jag tror oxå på att chocka kroppen vet bara inte hur jag ska göra det. Sist drog jag ner på kolhydrater, har inte fungerat denna gången :( går långpromenad varje dag varierar rundorna...men får väl försöka lägga in intervall el nått *Lovesmamma:* jag mäter en gång i veckan o har sett tydliga resultat där o det är bra att ha när "vågen" jävlas :) *Solkatten:* välkommen! Vi gick in på samma vikt, det där med delmål är toppen :) känns så himla bra när man nått dem! Att då kunna belöna sig med något nytt klädesplagg, massage eller vad man önskar gör att det känns lite extra bra :) *I morgon* är det skolavslutning o några kollegor tycker jag ska komma (är ju mammaledig) är sugen på att åka faktiskt, men vet inte vad jag ska ha på mig...äger mest tunikor o klänningar som är skurna under brösten, men nu när jag gått ner vill jag ju ha nått tajtare. Visa hur fin jag känner mig...väger ju trots allt drygt 5kg mindre än innan jag blev gravid (de har alltså aldrig sett mig så här "smal")

• lovebuz

I fem veckor har jag fyllt i appen dagligen. Börjar sitta :) Mätte mig i måndags och -5 cm på midja och

19 cm lår. Det händer grejer!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!