• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Lovesmammi

Bra jobbat till alla härinne!
    Jag rensade garderoben igår och provade skjortor och byxor som jag inte kunnat ha på väldigt länge och det passade :)
    Dock har det varit middagsbjudning både fre och lör så tror inte på ngr fantastiska resultat imorgon dessvärre.

• Sommarnatt10

Lovebuz: det går säkert bra!!!

Efter förra veckans bottennapp med vikten (trots gula staplar) känner jag lite rädsla för att samma sak ska hända i mon igen :/

• Sommarnatt10

68.5 idag :) det innebär -1.8 den senaste veckan :D o bara 1.5 kg kvar till målvikten... Veckan kunde helt klart startat sämre

• lovebuz

Blev minus iaf men bara 0.2. Känner mig lite besviken men jag får försöka vara mer effektiv på promenaderna trots min fot...

• Solstråle0001

Har inte räknat på 1,5 v nu och har gått upp ett helt kg Det sista kilot tog sån tid att gå ner och nu är det tillbaka igen Fast jag vet ju vad jag gjort för fel. Min dotter fyllde 5 i veckan och det har varit flera kalas och sommarfester på jobb och förskola. Jag är dålig på att bara smaka lite utan syndar rejält istället. Inte bra!!!

Grattis till Er andra som gått ner! Tycker jag blir motiverad av att läsa!

• Lovesmammi

Jävla skit, har inte gått ner ett gram och dessutom ökat 5 cm runt magen. Magen är i uppror då den inte är van med kolhydrater antar jag. Jag ger det en vecka till sen får jag se om det blir lchf igen lr om jag fortsätter. På lchf minskade ju iaf cm.

• bonsai

Herregud vilken katastrof helg! Kryssning med frukost buffé o godis! Nej nya tag den här veckan! Känns som att jag säger det ofta nu. Men nästa v är det semester o mkt lättare att hinna träna!

• Solkattan

Morrn!
    En halvvecka avklarad med shape up...
    Tycker det är lite svårt att uppskatta vissa saker man äter. Tex var det dop i helgen och smörgås tårta. Var vrålhungrig och tog en bit som kanske var 10*4 med en höjd på ca 8 cm. Var inte så snuskigt majonäsig men alltså en klassisk smörgåstårta...
    Vad kan den ge..? Hittade smörgåstårta i appen. Matade in 100gr o fick ett värde på 275kcal... verkar det rimligt. Eller är det för lågt räknat..? (vägde min bit troligen mer??). Man tar ju inte med en våg på dopet och väger maten direkt... ;).

Tog bilen till jobbet idag. Vilket betyder att jag kan äta endast 1387 kcal... (istället för att få en träningsbonus på 600 kcal). Känns som om jag kommer vara extra hungrig idag...

På onsdag är det vägning. Hoppas på ca 1 kg i minskning. Vilket shape up har "lovat" mig om jag äter max 1387 kcal per dag! :) (hittills lyckats hålla det om jag inräknar träningsbonusen).

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!