• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Amy27

Här har det hänt nada!!
    Jag syndade lite förra veckan och det blev + 0,4 kg...att jag sen stått på samma vikt i nästan två veckor...gaaahh!!!
    Å nu är jag sjuk, ingen träning alltså. :(
    Fördelen är väl att jag inte har ngn matlust.

• goatess82

ojoj, trodde jag gått upp 2 kilo minst på helgens konstanta utemat och godism en det var ett kilo upp och det är borta idag, så det var nog mest vätska.. fast jag gick nog ganska mycket (vi var på gekås=)).
    Sprang 3 kilometer igår, är sjukt nöjd med mig själv och så styrkepass efteråt, samma idag och så vila eller bara promenad på onsdag blir et nog.
    Trist att badhuset är stängt nu för sommaren och inte kan man simma i sjön heller!

Välkommen TRE E=)

• Solstråle0001

Sommarnatt: svårt med vad som är rätt vikt... Jag har också nått min målvikt och borde koncentrera mig på att hålla den. Gjorde ett försök utan appen en vecka men det gick inte då bra... Jag brukar alltid lägga på mig på semestern. Illa... Att det ska vara så svårt att äta lagom...

Ikväll blir det mat och vin hos en jobbarkpmpis. Säkert blir det nån hemmagjord efterrätt. Känner mig alltid så otacksam då nån har gjort sig till och bakat om jag inte smakar... Hur gör ni då ni är borta?

• Sommarnatt10

När vi är borta äter jag, men försöker tänka lite på hur mycket jag tar o försöker uppskatta så jag kan föra in i appen....bjuds det på efterrätt äter jag den...jag har inget förbud, det hade jag aldrig klarat, men jag försöker tänka på att ta lite mindre, att inte ta om osv... Det kan vara jätte sånt, men jag tycker det fungerar bra. Men har lite ångest inför semester, då det fungerar att vara borta någon gång i bland, (skulle ju inte ens göra något om en stapel blir röd) men det brukar ju bli mycket mer av det under semestern... Därav mina funderingar på att sikta kanske två kg lägre för att ha lite marginal....

• Girle

Åh, vad jag blir trött på iPhone som aldrig postar ordentligt!

Sommarnatt

• aupendi

Laddar ner appjäkeln nu.
    Jag hoppas verkligen att jag lyckas med detta!
    Ska tvinga mig hit för att få motivation när det är hårda tider.
    Ni är så duktiga!
    Jag ska också klara det, jag är inte sämre än någon annan!

NU J*VLAR GÖR VI DETTA Skrattande

Har ni några "do's and dont's" som är bra att ha med mig från början?

• 4ungar

oj oj oj, jag har haft en riktig skithelg, eller helt fantastisk det beror på hur man ser det ;) Min syster gifte sig i lördags så det var inte tal om att räkna kalorier, tårta vin och god mat i massor. Sen krockade jag i helgen.... inte en gång utan två gånger så när jag kom hem tryckte jag i mig en påse chips =( 
    Min man är i Kroatien så jag blir ensam över midsommar vilket också känns tråkigt och jobbigt men nu är det nya tag !!!! HEJ OCH HÅ !

Jag skulle vilja ha lite bra tips på frukost. Jag käkar ekologiskt fullkornsbröd med ägg idag och det är över 200 kcal men jag blir inte mätt... skulle vilja ha lite yoghurt eller nått oxå men vill inte ta för mycket kcal i början 

• 4ungar

Jag har bara gått ner några kilon men minskat 18 cm runt magen !!! Helt sjukt ju.. Nått gör man ju bra då ;)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!