• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • lovebuz

Ser ut som att jag inte är helt ensam att inte få det resultat som önskas denna vecka. Hade lite mysmiddag i fredags på thairestsurang och det var gött det med ;)

Staplarna protein kolhydrat och fett, följer ni dessa bra?

• Lovesmammi

Lovebuz jag äter oftast för lite kolhydrater och för mycket protein men det är med flit då jag fortfarande har lite lchf tänk bakom. Egentligen tror jag inte det spelar ngn som helst roll vart kalorierna kommer ifrån mer än att man är väldigt hungrig om man bara skulle äta socker :)

• lovebuz

Kolhydrater är låg medvetet här med. Så den gör eg inget för mig. :) men medveten när de fylls på.

• Solstråle0001

Äter också mer protein och mindre kolhydrater än man "ska". Och ganska lagom med fett. Bryr mig inte så länge kalorimängden är ok. Fast jag tycker det är konstiga mängder man ska äta, så mycket kolhydrater....

• Solkattan

Har också lägre på kolhydrater.... och äter inte vad jag direkt tycker lchf mat. Visst undviker jag bröd, pasta osv...
    Hur räknar ni andra sushi..? Tycker det finns så många olika alternativ när man slår upp i appen..?

• Sommarnatt10

Jag har en fundering... Jag har inte långt kvar till Målvikten nu. Jag är medveten om att det kan ta tid (men har nästan tre veckor på mig innan jag själv har satt som mål att må den) men fundera på om jag ska stanna där el fortsätta.

Målvikten sattes för att 10kg kändes bra att hå ner. Sen la jag till lite så det skulle bli en jämn siffra... Men hur vet jag att det är rätt vikt??

Kan det vara bra att satsa lite extra innan semester el hur ska jag tänka?!

Tips tack!!

• Girle

Sommarnatt: jag är ju i mål och har samma funderingar. Jag har valt att hålla den nya vikten över sommaren och sedan fundera om jag ska ta ett par kilo till i höst. Jag vill att min kropp ska vänja sig med sitt nya normalläge innan jag ev chockar den och kör ett varv till.

• Sommarnatt10

Girle: ja sådär går mina tankar oxå. Men är rädd att gå upp lite över semestern.

Det jag tänkte va om man gick ner två kg extra skulle det inte kännas så tufft om man inte riktigt klara hålla vikten under semestern... Fast o andra sidan använder jag appen i sommar oxå, även om det bara är för att hålla vikten o inte få röda staplar borde det ju gå. Svårt det här

Använder du appen trots att du är i mål?!

• TRE E

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hoppar in här i tråden. Har använt mig av shape up nu i 3v och tycker att det är superbra!
    Har innan dess gått ner 25kg med typ gi. Skriver typ gi för jag har kört min egen variant. Har ca 3 kilo kavr som jag vill gå ner och har tänkt att göra det med appens hjälp.
    Tycker att det blir svårt i sommar när jag åker på sem. Har ju ingen våg med när jag äter ute på restaurang ;)

Girle: Hur gör du nu för att hålla vikten? Ser med skräckblandad förtjusning fram emot att nå målvikten just pga att sen klara av att hålla den. Vet hur svårt jag har med just den biten :(

• Kroken

Grattis till alla som går ner Och en peppspark i rumpan till alla som kämpar
    Igår ballade jag ur! Frukost gick bra, även lunchen. Sen ville barnen ha plättar till middag och jag tänkte äta rester från kylen. Men jag hamnade vid plättarna jag med och åt gladeligen några med sylt och grädde. Hittade lite överblivet lördagsgodis i skåpet också och tryckte i mig några nappar. Sen slank det ner tre stycken ballerinakakor också. Fan vilken ångest jag hade igår kväll!
    Men idag är jag back on track igen Snart första promenaden med hunden och sen tänkte jag nog ställa mig på crosstrainern en stund på eftermiddagen.
    Imorgon ska jag med barnen till Gröna lund så då lär det bli lite halvdant med maten under dagen misstänker jag. Och på fredag åker vi till Kolmården och det blir nog lika illa då. Men jag får skärpa mig de dagar vi är hemma istället.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!