• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • TRE E

Tack goatess82!

4ungar: 18cm?! Det är helt enormt bra. Bra jobbat!

• Sommarnatt10

4ungar: jag brukar ta 100-150g vaniljjoggy med blåbär (20-30g), gojibär (10g), tranbär (10g), banan. Lite vad jag är sugen på just den morgonen. Ibland lägger jag till en knäckemacka med kalkon.

Keso är ju bra med. Jag äter ofta keso o kesellavanilj till lunch. Det funkar ju lika bra till frukost

Kanonbra 18cm är ju jättemycket!!! Grattis

• Girle

Nu så. Jag reggar inte i appen nu. Kontrollväger mig en gång i veckan och hittills har jag lyckats hålla vikten. Jag äter ungefär som under viktiminskningen i veckorna (ca 16-1700 kcal) och friare på helgerna. Det funkar bra, om jag är sugen på ngt sparar jag det till helgen. Min största morot till att inte spåra ut är att jag vill behålla mina fina, smala lår Skulle vågen visa plus vid någon kontrollvägning får jag börja regga igen o se till att plusset försvinner.

Den 4 oktober kom en prinsessa som förändrade mitt liv
  • bonsai

Nu går det bättre igen! Har gått ner det lilla som jag fuskade upp, nu gäller det bara att gå ner varje vecka i stället för att hålla på att gå upp o gå ner hela tiden. På midsommar blir det Skansen. Hoppas att det blir mkt promenad så man kan äta maten utan dåligt samvete. Kan jag ha runkeeper på hela dagen tro?:) på kvällen kommer massor med gäster så det blir nog lite gott då. På lördag ska jag träna massor o försöka kompensera. Söndag blir det Kolmården för hela slanten o sen vidare till Skåne. Semester here we come!

• Femininum

Började jobba i måndags och är så fruktansvärt trött så jag ska prova att inte registrera i ett par dagar. Jag har fått in vanan hyfsat så jag vet ungefär var gränserna går numera.

Jag har haft med mig två mellanmål + lunchlåda varje dag + något att akutäta innan cykelturen hem och suget i magen gör sig påmind. Och hittills har jag cyklat tappert varje dag och nog känns det i kroppen.

Är bara trött trött trött. Är det bara en midsommarhelg som krävs för att få tillbaka gnistan eller?

• 4ungar

Ja alltså 18 cm, jag blir väldigt lätt svullen i magen av kolhydrater så jag tror att många av dem cm var luft liksom, men klart jag känner skillnad. Köpte nya shorts för två veckorsen och dem rinner av mig =) så gött, trots att vågen visar väldigt lite minus... 
    Sen kan jag säga att mitt stora problem är rumpan och där hade det minsann inte hänt ett skit !

• bonsai

Idag vägde jag 73.5 så äntligen händer det något. Fick ändra min viktnedgång från 0.9-0.8 för att jag låg så långt under 1200. Nu tror jag att jag fick äta 1287 i stället för 1195 som jag åt innan viktnedgången. Har varit slarvig med att mäta mig. Men jag märker ju på kläder att cm har försvunnit. Jätte nice. Provade några av mina miljoner bikinisar i går o kunde ha flera st som jag inte kunde ha i januari på Teneriffa!

• Lovesmammi

Jippi nu har iaf ett kilo försvunnit så nu hoppas jag det vänder. Känner mig fortfarande svullen och kass i magen men den vänjer sig nog snart :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!