• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • hzabo

vilken app använder ni? såg att det fanns några shape up appar..

• bonsai

Hej allihopa! Här i Skåne har dagarna hittills varit så fyllda av aktiviteter, hälsa på släktingar hit o dit så idag var första dagen som jag hann gå en sväng. Har ätit mer än jag får också. Jag kommer garanterat stå still i vikt den här veckan så när jag kommer hem nästa vecka blir det så mycket enklare att hålla både mat o motion igång. Bara jag väger under 70 v 32 är jag nöjd! Självklart ska jag ner alla mina kg men tänker ta allt i lugnt mak så att jag klarar det! Välkomna alla nya kämpar o grattis alla ni som gått i mål!

• goatess82

Nu har jag gått ner 2 kilo mer än det från början var planerat, känner mig mer bekväm här faktiskt, har BMI på 21 nu och det känns bra!!

Vad duktiga ni är allesammans, hejaheja!!

• Lizzie

hallå! Hittade till shapeup via denna tråd. Signade upp mig direkt (på gratis varianten alltså) och hoppas det ska ge resultat. Äter alldeles för mycket/stora portioner. Har massa gravidkilon som behöver försvinna. Har kommit igång med träning och kör 2-3 (ibland 4) ggr på gymmet/veckan. Och nu är det alltså dags att få ordning på matintaget oxå. Håller på att läsa igenom tråden, så gott det går för lite tips. Ni är säkert många som hållit på sen i mars, då tråden startade?! (då var jag själv höggravid med mitt andra barn) Hoppas några av er nått de resultat ni var ute efter.

• Lizzie

Någon som har namn på en bra app som mäter hur långt och vart man gått om man promenerar, och ev kaloriförbrukning?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!