• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • ElinGBG

Nu står vågen på 74 kg! Minus ett efter att ha stått stilla ett tag, totalt minus fem :) är lite orolig för imorgon, är bortbjuden och vet inte riktigt vilken mat jag ska satsa på.

• TRE E

Tycker också att det blir lite svårt i morgon. Vill hålla mig till mina kalorier men det är ju inte lätt med sill och potatis, grillat osv.
    Tyvärr är det så för mig att när jag går upp i vikt när jag släpper på tyglarna en dag så rinner det liksom inte av direkt sen när jag äter som vanligt igen. Känns så surt att gå ner "samma" kilon en gång till..

• bonsai

Alla som är oroliga inför maten i morgon: försök att träna riktigt mycket i morgonbitti och ät väldigt lite till frukost och välj ut det viktigaste som ni vill äta och ät lite av allt så ordnar det sig nog! Så tänker i alla fall jag göra!

• bdknapp

Nu har träningen och kosten stått stilla i två veckor pga studentmottagningar och sjukdom. Har ätit massor av skit men ändå behållt vikten! Helt otroligt! Så myckey godis som jag ätit, förstår ingenting. Imorgon börjar hårdträningen och kosten igen.

Lycka till med maten och alkoholen imorgon! We can do it!

• Sommarnatt10

2hg kvar till målvikt, underbart tänkte jag i morse, kanske få se målvikten i morgon.

Men efter ett besök hos napraparten nu på fm ser jag inte lika ljust på det hela :( promenad förbud till mitten på nästa vecka, då får jag börja lite försiktigt igen. Jag som hade tänkt gå några rejält långa promenader i helgen för att kunna äta midsommarmat, nu känns det som att allt kommer skita sig i helgen o så kan jag inte ens göra något åt det :(

• Sommarnatt10

Jag får inte gå mina pw:s, brukar gå 5-8km i rask takt varje morgon. Idag o i morgon ska jag typ inte promenera alls o i helgen fick jag gå någon kort lugn promenad. Typ onsdag nästa vecka fick jag testa gå långpromenaden igen, men lugnt. Funkar det är det väl bara att köra. Gör det inte det har jag en ny tid i början på juli :/

Midsommarhelg utan träning känns tufft

• Solstråle0001

Ikväll blev det hängmörad entrecote med färskpotatis och balsamvinägersås. Ett glas rött och ett glas vitt. Allt inom vad som är ok kalorimässigt. Ska försöka att inte trycka i mig massa onyttigheter nu som jag gjort tidigare dagar! Måste få gröna staplar!

Det har inte blivit nån träning på flera veckor nu då sambon varit bortrest mycket och så grejar vi hemma... Känner det i kroppen.. Har sån träningsabstinens! På ett sätt härligt!

• bonsai

Jag var ute på power walk efter maten o sen åt jag efterlängtade chips med dip! I sommar är det gratis zumba träning på måndagar nära mig. Tänkte prova att slå knut på mig o säkert ramla omkull:) någon som vet hur jag ska skriva in det som träning?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!