• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-25 07:39:29 följande:
    Officiell väg o mätdag! 66.4kg Totalt -11.3kg Midjemått 73cm totalt -8cm Mage o kärlekhandrag (tjockaste stället) 94cm totalt -12cm Jag är toknöjd!! Stort tack till Bonsai!!! Utan app o forum hade jag inte klarat detta.

Grattis!!! Utan alla härliga människor i den här tråden hade det ju aldrig blivit något! Glöm inte oss! Häng gärna här o visa hur det går så vi andra vet vad vi har att se fram emot!
  • Sommarnatt10

Bonsai: nä, än tänker jag inte lämna er!! Hoppas som sagt på att losa lite till o sen vill man ju bli stabil oxå..

• fililala
    bonsai skrev 2012-06-21 21:27:22 följande:
    Jag var ute på power walk efter maten o sen åt jag efterlängtade chips med dip! I sommar är det gratis zumba träning på måndagar nära mig. Tänkte prova att slå knut på mig o säkert ramla omkull:) någon som vet hur jag ska skriva in det som träning?

Jag brukar fylla i aerobic intensiv och längden på passet. Man är i rörelse konstant. Vet inte om det är korrekt. Men zumba är likvärdigt med avancerad aerobic anser jag.

Jag är dessutom ny i tråden. Har några postgraviditetskilon att gå ner. Gick upp 6 kg under grav, rasade 10 direkt efter förlossning men nu gått upp till några kg över startvikt. Har cirka 8 kg att gå ner, tills jag är nöjd. Startade med shapeup för 2 veckor sedan. Klarat alla dagar utom idag. Mensmonster och chokladsugen blev likamed fusk... Tips på bra mellanmål? Hinner ej läsa genom hela tråden tyvärr.

Fint att tråden finns.
  • Girle

Wihooo! Grattis sommarnatt och välkommen till "andra sidan" bra kämpat!

• Solstråle0001

Filialia: känner igen mig i det du skriver. Har gått ner i vikt direkt vid förlossningen och sedan gått upp efteråt istället Roligt att du börjat med shapeup! Funkar bra!

Jag sitter med en kaffe i soffan och är extremt hungrig och sugen. Har hört att torkade aprikoser kan vara bra då sötsuget sätter in eller nötter och har ätit bådadera men det funkade inte. Nu är kalorierna uppätna och jag är jättesugen får inte synda idag!

• Sommarnatt10

När sötsuget kommer tar jag 4g 70% choklad. Fungerar bra, lör blockchoklad, den är mer kompakt i går att gnaga på en stund.

Fililala: keso, ett kokt ägg, makrill, frukt... Beror på hur hungrig du är.

Keso kesellavanilj är en favorit här!!

Tack girle :)

• K L A R A

Är det bara jag som tycker detvär mkt kcal i makrill i tomatsås? Är ju nyckelhålsmärkt och näms en del i tråden men jag tycker den "snor" allt för många kcal. Eller har jag missat ngn lättvariant? Åt två mackor med makrill och ägg och kom upp i bra mycket mer än vad jag brukar till middag.

• EmmaE86

I fredags gick jag i mål på min målvikt!! Känns otroligt bra. 19 kilo totalt har jag gått ner sen sonen föddes!! Känns så skönt!!

Tycker man ska äta så många kalorier/dag när man bara ska hålla kvar samma vikt. Fick över 3000 per dag, känns på tok för mycket!
    Men jag tänker fortsätta på 1400 per dag för några extra minus kilon gör inget, dessutom blir det alltid mer mat på semestern!! Så kan vara skönt att ha lite tillgodo då!! :)
    Kämpa på alla!

• Solstråle0001

70% choklad funkar inte för mig. Jag kan inte bara ta en bit som många säger. Älskar ju choklad!

Emma: härligt att vara i mål! 3000 för att hålla vikten låter ju jättemycket. Fast du kanske rör på dig väldigt mycket till vardags? Jag ska äta ca 2000 för att hålla vikten.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!