• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Tycker också jag ser smalare ut i spegeln. Men visst det kanske är huvudet som inte hänger med, ibland är jag lite trög . Trodde innan att jag skulle varit nöjd då jag nått denna vikt... Men det kanske är styrketräning som gäller för att forma kroppen lite. Så jag tog tag i det och åkte till gymmet förut, problemet var bara att det var stängt. Irriterande då det inte stod någon avvikande öppettid midsommardsgen!!! Men men nu har jag i alla fall gått en promenad på en timma så det blir några kalorier extra!

• Sommarnatt10

Idag gick jag i mål :) med 4hg marginal. Har iofs satt måndag till vägdag (även om jag fortfarande väger mig varje dag) så får väl invänta morgondagens resultat. Har även bestämt att köra på till semestern för att ha lite buffert! Sen gäller det att hålla vikten när jag börjar jobba i höst

Så härligt, 11 kg lättare känns underbart.

• Sommarnatt10

Officiell väg o mätdag!

66.4kg Totalt -11.3kg

Midjemått 73cm totalt -8cm

Mage o kärlekhandrag (tjockaste stället) 94cm totalt -12cm

Jag är toknöjd!! Stort tack till Bonsai!!! Utan app o forum hade jag inte klarat detta.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!