• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Sommarnatt10

Klara: jag kanske har lagt in det fel. Men brukar ta en knäckemacka, makrill o ägg...

Emma: Grattis!! Visst är det härligt :) jag har inte lagt in min "nya" vikt, jag kör på till semestern för att ha lite buffert. Sen kör jag som nu på veckorna o fritt på helgen (hoppas det fungerar)

Solstråle: det fungerar inte på mig heller om jag inte tar blockchoklad, en sån bit kan man liksom gnaga på :) de där tunna som finns vid godiset klämmer jag lätt. Testa ännu mörkare annars 86%

• Solstråle0001

Sommarnatt: ska testa 86 %. Det var längesedan... Kanske kan funka! Tack! Lyckades stå emot suget i alla fall! Tänderna är borstade så jag vet att jag inte kommer äta nåt mer! Gott!

• hzabo

hejsan, stötte på er sida o finner den intressant, ska ladda ner
    appen men är gravid nu så kan inte gå ner i vikt, men för att inte gå upp för mycket under grav. jätteduktiga är ni iaf här :)) såg problem med sötsug.. jag är en "van bantare" :p o kan rekommendera att då sötsuget kommer, drick vatten o far ut o jogga eller gå, det har räddat mej många många gånger! lycka till alla!!

• Solstråle0001

Samma visa här idag igen. Kalorierna slut och jag är jättesugen! Suck.
    Bra tips med promenad el. Joggning Hzabo! Tyvärr är sambon bortrest och barnen försmå för att vara ensamma...

Har unnat mig jordgubbar idag. Det är verkligen nyttigt godis! Mums

• Amy27

Solstråle; gör en kopp te!! Köp hem ett gäng fruktteer, brukar hjälpa vid sötsug.

• Glitter2

Nu är det bara 4 kg kvar! Jag är verkligen inte superstrikt men går mycket PW och klarar mig därför bra. Tar det lugnt med att gå ner då jag ju ammar fullt. 0,5 kg i veckan är mitt mål. Det är nu 1kg över vikten jag hade innan senaste graviditeten men vill ner till ursprungsvikten på 68-69 som jag hade innan dottern för snart 4 år sen

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!