• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • bonsai
    bellzan skrev 2012-06-22 01:39:25 följande:
    Hej! Visste inte vad detta var förens jag läste detta!!:) tack för tipset i har den nu som app!:) verkar kanon bra! Imorgon börjar mitt nya liv!

Hej och välkommen! Det är verkligen en bra app. Att få äta vad man vill om man vill är super. Den passar dock inte alla då det tar lite tid och man måste väga nästan allt man äter. Men för oss funkar den kanon! Vad har du för ingångsvikt/längd och mål? Jag började på 82 o ligger nu på 73.5 och vill ner till 60. Är 163 cm lång.
  • Blöjor111111

Har varit på kryssning och fuskat med kalorier lite. Skrattande Ätit gott och druckit gott. Ändå när jag gick på vågen idag blev jag förvånad, trodde att jag hade gått upp i vikt men vågen visade hela 69,6 SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande. Jag är under 70 sträcket!!!!!!Skrattande -0,8 kg på en vecka Skrattande.

Kämpa på ni andra också! Ät massa fisk nu när det är midsommar eftersom fisk innehåller "goda" kalorier som försvinner snabbt om man skulle överskrida.
    Glad midsommar på er!!!

• Solstråle0001

Blöjor: vad härligt att du kunde synda utan att gå upp eller tom gå ner!

Jag har ätit ok två dagar denna vecka och jag har gått upp och ner i vikt. Fast idag var det vägardag och jag hade gått ner kilot jag gick upp i helgen plus några hekto till. Undrar hur kroppen fungerar... Endel säger väl att det bara är vatten, kanske stämmer...?

• Sommarnatt10

Blöjjor: grattis visst är det en härlig känsla att slippa se 7:an :)

Solstråle: väger man sig varje dag går vikten upp i ner. Kan handla om att du åt lite senare en kväll drack ett glas vatten osv. Jag väger mig varje dag men tittar veckovis på vikten o då går det neråt även om det kan pendla mycket under en vecka.

De där sista två hg som jag hoppades bli av med tills idag är kvar :( skyller allt på träningsförbudet :/ har druckit massa vatten till frukost för att inte behöva äta så mycket. Tänkte nog börja varje måltid med ett stort glas vatten oxå. Vill verkligen inte gå upp nu när jag är så nära :/

GLAD MIDSOMMAR ALLA!!!!

• bonsai

Glad midsommar allihopa!! Nya tag i morgon och lite extra träning:) vi hade en jätte mysig dag på Skansen och sen middag här hemma. Tyvärr fick dottern hög feber i går kväll, men för första gången i mitt liv dopade jag henne med Alvedon o satte henne i vagnen och åkte till Skansen ändå. Rekommenderas inte! Hon sover som en stock..

• Solstråle0001

Bonsai: jobbigt med feber! Hoppas det går över!

Hoppas ni alla har en trevlig midsommar! Här hann vi ha picknick och dansa lite kring midsommarstången innan regnet kom! Snacka om svensk midsommar
    Har redan parkerat mig i sängen. Gott att ha barn och inte behöva festa hela natten! Har klarat av dagen utan att äta för mycket. Har både druckit lite vin och ätit glass!!! Gott!!! Är givetvis svinhungrig nu men det får man väl offra för att få äta lite gott! Ett tips för att få bort sockersuget är att borsta tänderna, funkar jättebra!

• 4ungar

Jag har nu gått ner 3 kilo sedan start, lite långsamt kanske men med en del fusk också. Jag är nöjd och hoppas jag kommer fortsätta i samma takt ! Nu är 80 borta ;)

• Solstråle0001

4 ungar: tror det är bra att gå ner långsamt och fuska lite. Då kanske du kan hålla vikten bättre sedan om det blir som en ändrad livsstil snarare än en diet!

Jag såg mig på kort från igår och förra helgen men inser att jag fortfarande är tjock. Speciellt armar och mage är väldigt degiga. Trodde jag skulle vara smalare än jag var. Nån som känner likadant? Har ett BMI på 22,6 nu så egentligen är det ju okej

• 4ungar
    Solstråle0001 skrev 2012-06-23 11:18:49 följande:
    4 ungar: tror det är bra att gå ner långsamt och fuska lite. Då kanske du kan hålla vikten bättre sedan om det blir som en ändrad livsstil snarare än en diet!

Jag såg mig på kort från igår och förra helgen men inser att jag fortfarande är tjock. Speciellt armar och mage är väldigt degiga. Trodde jag skulle vara smalare än jag var. Nån som känner likadant? Har ett BMI på 22,6 nu så egentligen är det ju okej
    Jo jag tror också att det är bättre att gå ner långsamt, som sagt man håller det bättre då ! 

Jag får ofta en chock när jag ser på kort av mig själv, upplever mig mkt smalare i spegeln ! Såg ett kort från bröllopet förra veckan och kände precis som du. Jag såg gravid ut och ändå VET jag ju att magen har krymp =( Man blir lite uppgiven men vi får tänka att det är ett pågående projekt ;) 
  • Sommarnatt10

Solstråle: jag tror inte alls du fortfarande är tjock. Men jag tror att huvudet är knasigt, så är det på mig iaf. Jag har gått ner drygt 10kg o tycker när jag ser mig att det har ju inte gett, magen är kvar osv. Men tar jag måttbandet så har det ju försvunnit massor. Jämför med något gammalt kort kanske kan hjälpa?!

Klarade mig ganska bra igår, överskred, men det gav bara 2hg + på vågen idag vilket känns skönt. Hoppas jag klarar hålla mig där nu när jag inte kan träna. Funderar på om cykla är lika dumt som att gå...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!