• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82
    Solstråle0001 skrev 2012-06-27 13:13:36 följande:
    Goatess: härligt! Hur mycket har du gått ner?
    35 kilo på ett år nu, 10 kilo med hjälp av appen=)
  • hzabo

jag använder endomondo o nike, (nike oftast men har för mej att den kostade lite)

• ElinGBG

Ingen nedgång den här veckan.. Eller inte som det verkar i alla fall, idag blir det nog till att köpa en digitalvåg för jag känner att jag behöver se varje gram som ändras för att orka köra på.

• Solstråle0001

Vägdag idag. Väger 62,1 (-15,9) och är 82 (-19) cm på tjockaste stället på magen. Trodde jag skulle ha gått ner mer eftersom jag hållit mig inom rätt kalorinivå... Men men... Egentligen skulle jag ju försöka hålla vikten så att jag inte gått upp är ju jättebra!

• bonsai

Längtar faktiskt efter min mat våg och personvåg. Dessutom är det svårt att gå långa pw här eftersom jag inte riktigt hittar. Men på måndag blir det ordning igen. Hoppas på sköna stranddagar med fruktsallad o fil till lunch o ordentlig träning. Simma längder i grannens pool är också schysst! Hur gör man med simning i runkeeper? Kan ju inte simma med mobilen:). Ett tips till er som vill köpa en armväska till telefonen när ni tränar: på hööks hästsport kostar den 79 kr i stället för 139 som är det billigaste på teknik magasinet. Tyvärr upptäckte jag det efter jag hade köpt min för 139 kr:(

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-06-28 10:15:40 följande:
    Bonsai: på fyndiq.se köpte jag min för 39 kr

Va?? Det var det värsta!! Bra kap!
  • Amy27

Sommarnatt: den jag har är till iPhone 4s och man kan dra åt den ganska mkt.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!