• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-28 07:06:31 följande:
    Goatess: då är vi ganska lika. Har oxå gått ner ca 30 kg o de sista 10 med appen :) hoppas på samma resultat som dig, mer ner än vad jag tänkt... Gick i mål i söndags o häromdagen var det nästa ett kg mer ner. Men mensen är på intågande o det känns!

Jag är en sån som aldrig lagt märket till sånt innan, men nu 10kg lättare än innan grav, så märker jag det.

Känner mig lite löjlig, men har börjat fundera på vad jag ska ha på mig nästa vecka. Jag ska ner till mamma o pappa o hälsa på, ett tag sen vi träffades o jag vill se så smal ut som möjligt. Vill ju att de ska se att jag har gått ner :)
    vad kul, riktigt bra kämpat=) som sista 5 har varit riktigt envisa, nu tror jag det sista måste tränas i form för magen puttar hur lite jag än väger, eller också får jag inse att jag ser ut så helt enkelt, men när jag har ätit mycket kolhydrater eller har mens period är det defentivt värre ja!

Nej du är inte löjlig, det känns så sjukt bra när man får lite feedback för allt jobb man gör. dom som bor med en ser inte resultatet på samma sätt som andra!

Idag och imorgon blir det hårdträning för jag är sjukt sugen på filmkväll med godis till helgen, så det blir lätt lunch på lördag, haha.. galet men så är det=)
  • Sommarnatt10

Goatess: jag har oxå en mage som putar. Men nu när jag är nere på rätt vikt tänkte jag köra ganska hårt på lite olika magövningar o se om det kan fixa det sista.

• humlan1234

Goatess, plankan är en oslagbart övning när det gäller magput.

(skulle så klart bara varit ett inlägg men dottern hjälpte till lite)

• Girle

Sommarnatt o goatess: wow, 30 kilo minus. Riktigt, riktigt imponerande tjejer! Här ligger jag stadigt på målvikten och sambo o föräldrar börjar äntligen reagera och säga att jag ser så smal och vältränad ut. Wihooo! Jag märker att jag orkar mkt mer på träningen oxå, jag orkar köra hela pass. Är så glad över att jag äntligen fattat hur bra jag mår när jag prioriterar min kropp och hälsa!

• goatess82
    Girle skrev 2012-06-28 21:46:12 följande:
    Sommarnatt o goatess: wow, 30 kilo minus. Riktigt, riktigt imponerande tjejer! Här ligger jag stadigt på målvikten och sambo o föräldrar börjar äntligen reagera och säga att jag ser så smal och vältränad ut. Wihooo! Jag märker att jag orkar mkt mer på träningen oxå, jag orkar köra hela pass. Är så glad över att jag äntligen fattat hur bra jag mår när jag prioriterar min kropp och hälsa!
    tack, en nyfiken fråga, men är det du som har en bakblogg??
  • Sommarnatt10

Girle: fast måste ju tillägga att typ 20 av de 30 är gravkg, där det mesta försvunnit längs vägen helt av sig själv. Hade bara två kvar när jag satte igång. Så jag säger -11 o typ 8kg lättare än innan grav o det är egentligen de där 8 som är de viktiga

Beställde ett par jeans förra helgen o tyckte jag tog i med stl (har aldrig haft så små jeans innan) fick dem idag o de var förstora retur o en ännu mindre stl är beställd :D jag hoppar lite av lycka, för det måste betyda att jag är smal även om jag inte ser det

• goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-28 22:26:11 följande:
    Girle: fast måste ju tillägga att typ 20 av de 30 är gravkg, där det mesta försvunnit längs vägen helt av sig själv. Hade bara två kvar när jag satte igång. Så jag säger -11 o typ 8kg lättare än innan grav o det är egentligen de där 8 som är de viktiga

Beställde ett par jeans förra helgen o tyckte jag tog i med stl (har aldrig haft så små jeans innan) fick dem idag o de var förstora retur o en ännu mindre stl är beställd :D jag hoppar lite av lycka, för det måste betyda att jag är smal även om jag inte ser det
    vi är sjukt lika i både tänk och vikt, jag får gå och dra upp min byxor hela tiden men jag ser inte riktigt att jag är smal, mest på grund av att jag stirrar mig blind på magen min, har kört core och situps på pilatesboll men än har det inte givit nått, eller jo jag har riktigt snygga magmuskler men det döljs av putmagen.. få ge ner och kolla om jag ev har delade eller nått... eller också inse att jag ser ut som ett litet päron =)

jag har också grav kilon, lyckades jobba upp mig till 90 kilo under grav och på mina 163 cm så var jag, hrm stor, dock så har det runnit av i början, det är dom sista 10 som har varit riktigt envisa.. appen hjälper massor och även min kolhydratsfattiga diet, inte lchf för jag äter inte massa fett utan mer grönt istället
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!