• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • sassus

Hej! Har precis börjat med Shape up, och hittade den här tråden. Man blir ju sjukt pepp när man läser vad alla här skriver Dock har jag inte orkat läsa igenom allt, och jag har därför en liten fråga som ni kanske redan svarat på i tråden.. Är det någon som vet hur man ska tänka när man ammar? Hur många kcal per dag ska man lägga till? Tacksam för svar.

• Girle

Goatess: jag bloggar om bland annat bakning på lifestyleblogs.se/girle. Är det den bloggen du menar?

Sommarnatt: jag fick göra detsamma fast med en kjol. Nu är en stl S på väg hem till mig. Jag har ALDRIG haft s i underdelar förut!

• Sommarnatt10

Giatess: situps har jag hört är värdelöst, planka är det som gäller. El det kanske bara är när magmusklerna är delade det är mina :/ ska köra igång med planka ordentligt efter nästa besök hos naprapaten o hoppas på bra resultat!

Girle: visst är det häftigt. Jeans i stl 28 är på väg. FYRA storlekar mindre än jeansen jag har, inte konstigt att jag inte trivs i dessa :)

Sassus: jag tror det är 500 om man helammar (har för mig jag läst det i tråden)! Men invänta svar från någon som ammar. Välkommen hit!!!

• lördagsgodis

Hej jag har gått ner 11 kg med appen och vill ner 5 till så jag väger 65 som innan graviditeterna. Jag är 177 cm och har nu när jag väger 70 kg ett BMI på 22, vart ligger ni andra på för BMI och hur mycket väger ni och hur långa är ni? Många frågor men hoppas ni vill svara:)

• ElinGBG
    lördagsgodis skrev 2012-06-29 09:23:41 följande:
    Hej jag har gått ner 11 kg med appen och vill ner 5 till så jag väger 65 som innan graviditeterna. Jag är 177 cm och har nu när jag väger 70 kg ett BMI på 22, vart ligger ni andra på för BMI och hur mycket väger ni och hur långa är ni? Många frågor men hoppas ni vill svara:)
    Jag är 167 cm och väger just nu 74 kg (BMI 26.5) men planen är att komma ner till 57-58 och då ha ett BMI på cirka 20-21 :)
  • sassus

Jag är 168 cm lång och väger 68 kg. Har ett BMI på 24,1 om jag minns rätt. Skulle jättegärna vilja komma ner till 60 kg.

• sassus

Nu när det är fredag och allt, vad ska ni äta för smaskigt i kväll? Tänker främst på mat. Har idetorka vanligtvis när det kommer till att komma på maträtter, och nu är det ju ännu svårare.

• goatess82
    Girle skrev 2012-06-29 07:43:36 följande:
    Goatess: jag bloggar om bland annat bakning på lifestyleblogs.se/girle. Är det den bloggen du menar?

Sommarnatt: jag fick göra detsamma fast med en kjol. Nu är en stl S på väg hem till mig. Jag har ALDRIG haft s i underdelar förut!
    ja det är du som även är med på viktorias matplatsen, kände igen ditt alias där men man vet ju aldrig, vad kul=)
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-29 08:17:43 följande:
    Giatess: situps har jag hört är värdelöst, planka är det som gäller. El det kanske bara är när magmusklerna är delade det är mina :/ ska köra igång med planka ordentligt efter nästa besök hos naprapaten o hoppas på bra resultat!
    ja men det är mycket mer effektivt med bollen också, men ska nog köra mer plankan och se, det kan man ju öven göra hemma!
    är plankan bra om man har delade magmuskler och vart kollar man upp sådant??
  • bonsai
    sassus skrev 2012-06-29 09:56:01 följande:
    Nu när det är fredag och allt, vad ska ni äta för smaskigt i kväll? Tänker främst på mat. Har idetorka vanligtvis när det kommer till att komma på maträtter, och nu är det ju ännu svårare.

Kräftor, rökta räkor o rökt fisk! Mums!!! Man får äta rätt mycket om man säger så!
  • Sommarnatt10

174cm 66,5kg (hade 67 som mål men vill gärna ner till 65. Hellre pendla mellan 65-67 än 67-70) BMI 22

Här blir det hemma gjorda hamburgare mycke grönsaker lite bröd

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!