• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • sassus

Åh, det lät gott me kräftor och räkor. Kanske ska man sno iden Lite blåmusslor kanske me..

• Solstråle0001

Jag är 166 och väger 62 kg, bmi 22,5. Kan tänka mig att gå ner några kilo till fast är glad bara jag inte går upp. Vill bli av med magen och sladdriga armar. Semester om en vecka och då måste jag ta tag i träningen igen. Har inte blivit nåt de senaste veckorna!

• sassus

Nu njuter jag av en piggelin efter maten. Bara 50 kcal ju

• goatess82
    sassus skrev 2012-06-29 09:56:01 följande:
    Nu när det är fredag och allt, vad ska ni äta för smaskigt i kväll? Tänker främst på mat. Har idetorka vanligtvis när det kommer till att komma på maträtter, och nu är det ju ännu svårare.
    idag är vi klassisk tacos=)

jag är 164 och väger 55 kilo har ett BMI på 21 vill nog ligga här kanske gå ner till 54!
    sassus skrev 2012-06-29 12:57:57 följande:
    Nu njuter jag av en piggelin efter maten. Bara 50 kcal ju
    Nice, höll på och dö när jag såg vad en magnum innehöll, har slutat ätit dom nu =P

åhh kräftor är sååå gott, kanske skulle anordna en kräftskiva.. eller åka en räk/kräft båt=)
  • EmeNo11

Idag är jag 176 cm och väger runt 85, BMI på 27,5 har jag för mig. Vill ner till 73 kilo, BMI på 23,6. Det är då jag har som snyggast kropp, lägre vikt än så blir jag för benig. Fast får väl se hur kroppen blev nu efter dottern föddes, har blivit så tokmycket bredare över höfterna.

• JLD1979

Shit va duktiga ni är!!!!

Är gravid nu i v24 och har gått upp nånstans mellan 7-9 kilo. All gravvikt och ytterligare 5 kilo ska bort efter förlossningen så vi kommer nog ses här igen :)

Hur mycket gick ni upp under er graviditet?
    Hur mycket av det gick bort av sig själv och på hur lång tid? Hur många kilon fick ni sedan kämpa för att få bort?

Detta är min första grav och jag kommer vara 33 år gammal när bebisen föds.

Min sjukgymnast säger att situps inte hjälper efter en förlossning för att få tillbaka sin mage utan att man ska köra just plankan 3ggr om dagen och stå så länge man bara kan. Magen ska brinna helt enkelt.

Sedan ska man även träna de sneda magmusklerna och glöm inte ryggen så att ni håller bålen i balans styrke och muskelmässigt.

♥ BF 121021 ♥
  • bonsai

Jag gick upp 16 kg. Gick ner allt ganska fort och vägde då 65 kg. Sen spårade det ur och jag gick upp 17 kg som jag nu kämpar med. Dottern blir 3 år. Nu har jag gått ner 8.5 kg och ska ner 13.5 kg till minst.

• Sommarnatt10

Jag gick upp någonstans mellan 15-20kg jag blev av med det mesta ganska fort 6månader kanske har haft 2-3kg kvar. I april strax innan sonen blev 11 månader så bestämde jag mig för att köra... De sista gravkg försvann på 1-2veckor. Hade några kg extra innan som oxå är borta nu

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!