• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej! Jag har börjat med en app på min iphone som heter shapeup. Den räknar kalorier och man behöver inte sluta äta det man tycker om men man får hjälp att hålla koll på intaget. Jag gick in på 163 cm lång o 82 kg tung o mitt mål är 60 kg. Det kan nås inom 24 veckor enligt shapeup! Man behöver inte träna i den här appen för att nå resultatet men om man gör det så lägger man in det också i sin dagbok! Jag spinnar hemma 1 mil à 250 kcal när jag tränar. Jag jar gått ner 3 kg hittills och har hållt på 2 veckor ca.

• Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!
  • Solstråle0001

Gick upp 11 kg med första (hon är 5). Och 6 med andra (hon är ca 2,5). Direkt efter graviditeterna har jag varit tillbaka på min inskrivningsvikt. Fast några månader efter båda graviditeterna har jag börjat gå upp. Mycket fika och svårt att hinna laga nyttig mat Att det ska vara så svårt att äta lagom...

• Girle

Jag gick upp 15 som gravid, sedan försvann 9 av sig själv. 4 av dem jobbade jag bort förra sommaren, som jag åt tillbaka 2 av tills i våras få jag bestämde mig för att göra mig av med allt. Nu är de borta

• Girle

Just det, sonen är 17 mån snart med storasyster gick jag upp 25 o det tog 1,5 år innan de var helt borta.

• Sommarnatt10

Är riktigt sugen på något chokladigt onyttigt ikväll... Det sabbar inte så mycket med en kväll va?! Mens o ensam hemma är ingen bra kombo

• hzabo

det sabbar väl inte så mycket men åtminstone för mej är det riktigt svårt att bli motiverad att inte fuska igen efter att ha fuskat en gång.. :( drick lite vatten! :)

• sassus

Jag köpte mig en Marabou sommar förut. Hade nog redan mentalt bestämt mig för det innan jag gick till affären... Man kan ju inte bli helt slavisk, då går det aldrig Dock är det verkligen helt sjukt mkt kcal i en Marabou chokladkaka...

• hzabo

det är säkert olika hur snål man blir sen man en gång ätit nåt "gott" :) om man sen lätt kan gå tillbaka till att vara hälsosam så är det ju ok, men jag klarar det inte, så måste stå över..

• Sommarnatt10

Jag har ingen aning hur bra jag är på det. Är rädd att trilla dit igen... Märker att suget har varit större sen midsommarafton, det är säkert iofs en kombination av onyttigt då i mens.

Ska försöka tänka bort chokladen... Står nästan 1l jordgubbar här hemma o det är ju faktisk nästan godare

• hzabo

jo, jordgubbar mumsar jag oxå på ikväll :)

• EmeNo11

Jag gick upp 22,7 kilon under graviditeten men har sett på bilder såhär efteråt att mycket var vatten, i vecka 36 gick jag upp fyra kilo på tre dagar :S allt var borta när dottern var 2 1/2 månad (idag 10 månader) men hade 10-12 kilo som jag lagt på mig året innan jag vart gravid som jag ville ha bort.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!